Estrenem un tema del seu proper disc, 'Felicitat màxima!'

La gran felicitat
de Pulpopop

'Felicitat màxima!' (DiscMedi, 2015) serà la cinquena referència de Pulpopop, un disc ple de vitalitat i energia, amb el toc surrealista que caracteritza la formació. El proper dimarts 9 de juny veurà la llum, però abans a EDR estrenem un dels temes que en formaran part, "En Horse" i el conte escrit pel líder de la formació, Edgar Massegú.
text: Anna Mateus. Foto: Arxiu EDR
Pulpopop tornen a la càrrega. El proper 9 de juny estarà disponible la cinquena referència de la banda liderada per Edgar Massegú, 'Pulpo'. Han trigat mig any a gravar-lo i porta per nom Felicitat màxima! (DiscMedi, 2015), amb una premissa molt clara: "La felicitat serà màxima o no serà!".



A EDR estrenem una cançó: "En Horse", que narra la història d'un cavall de competició. Pulpopop no s'han conformat a publicar un àlbum sol: "El disc va acompanyat d'un llibret molt acurat, on les lletres de les cançons dialoguen amb unes pintures fetes per nosaltres. El llibret és com un conte en si mateix i un regal per a qui tingui el CD físic. Si el disc té bona acceptació no descartem escriure El conte de la Felicitat màxima", comenta Massegú (veu i teclats). Un dels contes que es podran llegir al llibret narra la història d'en Horse, el protagonista d'una de les cançons que estrenem:

"És sabut que les ferradures de quatre claus són les de la sort. El nostre protagonista, el ‘veloç’ cavall anomenat ‘Horse’, les du. Avui és un gran dia a l’hipòdrom, ja que la majoria dels espectadors, per intentar sortir de les seves situacions econòmiques precàries, aposten tots els seus estalvis a la victòria d’en Horse, amb el convenciment que el cavall els traurà del forat. Quan en Horse està a punt de guanyar la cursa, quan ja fa unes quantes voltes que ha deixat enrere els seus rivals, inesperadament, a un metre de l'arribada, s’entrebanca amb la punta d’una ferradura enterrada (quina mala sort –pensa el narrador–). Tota la grada de cop es posa les mans al cap. Ferit, en Horse s’aixeca i fa mitja volta, mira de reüll el públic com dient-los ‘ja no m’utilitzareu mai per als vostres estúpids jocs; aquí us quedeu!'. La gent surten de l’hipòdrom capcots, però amb el consol que definitivament s’ha acabat la crisi perquè ningú té cap més calé per gastar. Acabaran ofegant les penes al bar més proper, i oblidant tot el que han perdut apostant. El conte d’en Horse, la cançoneta de la crisi: real com la vida mateixa."

Pulpopop es mantenen fidels a les seves idees, en un disc on seguiran donant el seu particular toc surrealista, "nedant a contracorrent", amb un caràcter festiu, en un treball on han participat una vintena d'artistes, entre els quals es podrà sentir la guitarra de Josep Thió de Sopa de Cabra a la cançó "Cometa errant", la d'Adrià Puntí a "Bombolla de sabó", Bau Boïgues a "Bluesbis" o Ferran Massegú de Teràpia de Shock a "Avui per tu i demà per mi".