Escoltar el que versionen i musiquen els grups novells ofereix una radiografia dels seus gustos

Totes les versions i poemes del Sona 9 2015

La música a Figueres, Vic i Barcelona ha estat ben bona, i el seu món de referents i poesia també hi ressona... L'Acústica, el Mercat de Música Viva de Vic i la Mercè van viure i gaudir de valent tant amb el repertori com amb les musicacions de poemes (tots editats per l'editorial LaBreu) a càrrec dels grups del Sona 9. Tancaven així la seva fase semifinal. Els noms dels cinc grups que passen a la fase final s'anunciaran el dissabte dia 3 d'octubre.
Text: Helena M. Alegret. Fotos: Carles Rodríguez


A l'última jornada de les semifinals al MMVV, el grup de pop-funk de Canet de Mar Bon Vent va fer sonar la seva música disco ballable en l'adaptació al català del tema de Storm "Can’t Nobody Love Me Like You Do", rebatejada com "Ningú me l'aixeca tant com tu", i en la musicació del poema d'Anna Gual, "L'orquestra de la ràdio". 

Pares, banda de folk experimental de Sant Cugat Sesgarrigues, a l'Alt Penedès, va interpretar "Sense fer fum", "Tot és fàcil", "Illa MalDiva", "Iceberg", "Sota els pins" i "Mentre escriguis contes". Com a versió van escollir "Society", reconvertida en "Societat", una cançó de Jerry Hannan que va popularitzar Eddie Vedder a la banda original de la pel·lícula Into the Wild, i van adaptar el poema de Silvie Rothkovic, "Arribar fins aquí".

Els manacorins Roig! van obrir foc amb el seu pop elèctric, on sobresurt la veu d'Edu Blanch, amb melodies vocals al servei de cançons com "Fort", "Insulina", "Xanadú", "Júlia", "Verd" o "Turista". Com a requisit del concurs Sona 9 van musicar el poema de Jaume C. Pons "Pudak 3000", i van versionar el clàssic dels anglesos The Zombies "Care of Cell 44".



L'endemà la Mercè va viure les versions i poemes que van ressonar a la plaça de Joan Coromines diumenge, amb les actuacions de Max Saura, Exili a Elba i Marga Rotger. El barceloní Max Saura va musicar el poema “Pudak 3000”, del poemari Carn vol dir desaparicions de Jaume C. Pons Alorda, mentre que la versió va ser d'“Han caído los dos" de l'àlbum De un pais en llamas, de Radio Futura.
Exili a Elba van reinterpretar el poema “Arribar fins aquí”, del poemari Pianos i túnels, de Silvie Rothkovic, i van versionar “I've just seen a face” atrevint-se a fer de Beatles, adaptant-la en català com a “He vist una noia”. Marga Rotger per la seva banda va abordar el poema "L'orquestra de la ràdio" del poemari d'Anna Gual Símbol 47, i en el cas de la versió van apostar per "Save and Sound" de Capital Cities, que han retitulat "Arrecerats".

En el cas de l'Acústica, el passat 29 d'agost, Roba Estesa amb el seu folk amb tocs rumbers van escalfar l'ambient i van musicar el poema d'Anna Gual, "L'orquestra de la ràdio", i per a la versió van optar per revisar "Les noies d'Olot", d'Urbàlia Rurana. Els vigatans Est Oest, amb el seu pop-folk vitaminat, van saber versionar a la seva manera la cançó de Metallica "Ender Sandman" i el poema "Arribar fins aqui" de Silvie Rothkovic. I els santboians rockers Coet van oferir una nova lectura musical del clàssic de David Bowie "Space Oddity" i del poema d'Anna Gual "L'orquestra de la ràdio".