MICROHOMES és un projecte musical nascut a Barcelona el 2017 fruit d’una llarga amistat entre els seus tres membres: Ignasi Cuadern (veu principal i guitarra), Oriol Roigé (veu, baix i teclats) i Joan Queralt (veu i percussió).
La seva motivació principal és presentar les seves idees, reflexions i experiències a través de “MICRO” CANÇONS. És a dir, de la forma més clara i concisa possible. Amb un to cru, fresc i ple de sarcasme, però meticulosament cuidades a nivell d’arranjament de banda i veus.
Amb el seu primer treball “La menor idea” (Autoeditat, 2020), on recorren tot l’eix electrònic-acústic del pop, presenten de forma clara la seva personalitat. El resultat és un producte de consum immediat, però ple de segons significats. Un treball àgil i lleuger, però ple d’energia i caràcter.
El primer single de Microhomes, Segle XXI, és un clam a les contradiccions que genera la modernitat.
El progrés, representat per una base electrònica i una melodia d’influència marcadament pop, delimita un marc frenètic d’on Cuadern, Roigé i Queralt surten momentàniament per presentar la seva breu reflexió: és necessari anar sempre endavant? De nou, l’acceleració constant no permet que se’n pugui treure una conclusió ben meditada.
El videoclip de Segle XXI, per la seva banda, mostra la impassivitat amb què acceptem tots aquests canvis. Arrossegats per l’allau d’estímuls que rebem dia a dia. Aquesta contraposició es vesteix amb unes evidents referències visuals, precisament, a èpoques passades.
Tant a nivell de missatge, com d'estàndard de qualitat d'àudio i imatge, el single de Microhomes marca la seva línia de treball a partir d'ara. Segle XXI és una declaració de principis.