Neix un nou escenari barceloní de soul i funk

La sala Almodobar BlackStage obrirà les portes a partir del dissabte 17 d'octubre

| 06/10/2015 a les 07:00h
Arxivat a: Enderrock, blackcelona, almodobar blackstage, soul, barcelona, funk
L'oferta musical de la capital catalana creix gràcies a l'obertura d'un nou espai dedicat a la música negra i els sons més groove. La sala Almodobar Blackstage acollirà l'escena més efervescent d'aquests gèneres cada setmana al barri de Gràcia.

Foto: Xavier Mercadé


L'Almodobar Blackstage és al carrer Grassot número 36, al barri de Gràcia de Barcelona. L'espai de música en directe pretén donar cobertura i promoure grups i cantants de soul, funk, rhythm'n'blues, boogaloo, afrobeat o reggae. La sala està coordinada per la plataforma de promoció i acció musical de grups de música negra barcelonins Blackcelona

L'escenari gracienc portarà una programació estable que engegarà el dissabte 17 d'octubre amb una Soul Covers Party a càrrec de Username & The Passwords i The Hit Soul Makers. El 24 d'octubre l'han batejat com a Nit afrobeat, i arribarà amb les actuacions de l'afrofunk de Mampön i l'afrosoul de Outer Space. L'últim dia del mes d'octubre estarà protagonitzat per nous valors de l'escena funk: JizzyFree i Gensound

Pel que fa al mes de novembre, ja han avançat alguns dels concerts: el reggae i rocksteady de Sir J & The Kinkylab All Stars (7 de novembre), l'street funk Santo Machango (divendres 20) i el neosoul de Leila (dissabte 28).

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais