Sona9

El Sona9 d’iCat porta novetats dels grups emergents de l'escena catalana

Sonaran temes de La Folie, Oriol Barri, Setembre i Santi Eizaguirre, entre molts altres d’artistes emergents

| 04/12/2017 a les 13:40h
Especial: Sona9
Arxivat a: Enderrock, sona9, iCat
La Folie
La Folie | Guillem Roma
Amb la tornada d'iCat a la FM, el programa Sona9 també té un nou espai: els dilluns d'11 a 12 de la nit teniu una cita amb el concurs en clau radiofònica de la mà de Lluís Gendrau.

Al setembre s’hi van poder escoltar fragments dels concerts semifinals del 17è Sona9, a l’octubre els acústics i entrevistes dels cinc grups elegit pel jurat i, avui, es parlarà de les novetats de l'escena catalana i grups emergents que començaran a sonar aquest hivern amb un segon disc. Des de l'optimisme de La Folie fins al pop indie de Tardor i Setembre, passant per la renovació de l'ex-Cheb Balowski Santi Eizaguirre, la calidesa d'Oriol Barri o la versatilitat d'Halldor Mar.

Hi sonaran els temes "A foc lent" de La Folie, "Pa" de Projecte Mut, "Detectius" de Santi Eizaguirre i "En diferents papers" d'Oriol Barri, entre altres de Joanjo Bosk, Halldor Mar, Lu Rois, Puma Rai Tape Diana, Tardor, Setembre, Fetus i Koers.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais