Actualitat

La periodista Pilar Cugat és la nova cap de Catalunya Música

Cugat agafa el relleu d'Àlex Robles, que duia 15 anys en el càrrec

En el mateix àmbit, Albert Torrens substituirà a Mercedes Conde com a director de la 'Revista Musical Catalana'

| 08/05/2019 a les 15:05h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, ràdio, Catalunya Música, CCMA, Pilar Cugat, Albert Torrens, actualitat, Revista Musical Catalana
Pilar Cugat
Pilar Cugat | CCMA
La nova responsable de l'emissora Catalunya Música és Pilar Cugat. Nomenada avui pel Consell de Govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, la periodista substitueix a Àlex Robles al capdavant del projecte radiofònic creat el 1987.

Robles, que a partir d’ara assumeix noves responsabilitats en l’àmbit dels programes culturals a Televisió de Catalunya, tanca així una etapa de més de 15 anys al capdavant de l’emissora de música clàssica del grup d’emissores de Catalunya Ràdio.
 
Pilar Cugat i Salvadó (Tortosa, 1962) és llicenciada en Ciències de la Informació per la Universitat Autònoma de Barcelona. Treballa a TV3 des del 1993, on ha estat redactora i guionista de programes magazins d’entreteniment; guionista de programes divulgatius, i directora d’especials culturals. Ha estat també directora de programes durant diverses temporades i ha desenvolupat tasques de coordinació de continguts. Del 2014 al 2016 va ser cap del Departament de Programes Culturals de TV3. Actualment era coordinadora de continguts del Departament d’Entreteniment i Culturals.

El nou relleu de la Revista Musical Catalana
D'altra banda, també en matèria de nous nomenaments en mitjans de comunicació culturals, serà el periodista Albert Torrens qui substituirà a Mercedes Conde en la direcció de la Revista Musical Catalana, que n'ocupa el càrrec des del 2011. Conde emprendrà una nova etapa com a directora artística adjunta del Palau de la Música Catalana, mentre que Torrens encetarà el nou format de la RMC, que el proper mes de setembre passarà a ser quadrimestral en lloc de bimestral. 

Albert Torrens (Barcelona, 1979) és llicenciat en Periodisme i diplomat en Ciències Empresarials, i forma part des de fa anys de l'Orfeó Català. S'ha dedicat professionalment al periodisme musical i radiofònic i també ha estat realitzador de programes a Catalunya Música. El nou director està estretament vinculat a la Revista Musical Catalana, ja que n'ha estat redactor fins a l'actualitat.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais