Els experiments de Wantun

El 23 d'abril al Teatre de Blanes Wantun presenten un nou espectacle

| 21/04/2011 a les 14:59h
Arxivat a: Enderrock
No es tracta només de música: el grup de Blanes estrena dissabte un espectacle multidisciplinar on la música, el teatre i les projeccions són les protagonistes. Una experiència creativa que els està ajudant en la gestació del que aviat serà el seu segon disc.



La sinopsi de l'espectacle diu així: "La vida i l’art són dos ens independents? Es pot entendre l’art sense l’experiència vital? Es pot fer creació artística desvinculada completament de l’experimentació pròpia de l’existència? En un moment de crisi creativa un pintor de referència mundial es fa totes aquestes preguntes en la solitud del seu estudi. El vertigen de les respostes l’aboca a una cursa frenètica sense aturador.
El grup musical Wantun (que és entre les bandes confirmades per a l'edició 2011 del festival popArb) presenta un espectacle amb molts col·laboradors. Una combinació entre el diàleg teatral i el monòleg on la música també serà la protagonista a través d'adaptacions del seu primer disc, Animalia (Picap 2010), i noves composicions preparades per a l’ocasió. L'estrena serà el dia de Sant Jordi al Teatre de Blanes.




Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais