Avui arriba el nou disc de Quart Primera

'Pel·lícules' trenca amb l'estil pop-folk del primer treball

| 23/10/2012 a les 07:00h
Arxivat a: Enderrock
Avui ja es pot adquirir a les botigues el nou disc del grup de Pere Jou. Des del 9 d'octubre es poden escoltar tres de les cançons de Pel·lícules (K Indústria, 2012), que han deixat ben sorpresos tots els fans de Quart Primera. Amb el nou àlbum, Pere Jou culmina un procés de transició cap a nous camins de la música: l'electrònica i les lletres menys explícites són nous elements del so del grup.


Pel·lícules (k indústria, 2012) passa pàgina en la trajectòria de Quart Primera. Un nou so que trenca amb el pop-folk català del moment i explora noves apostes per camins com el de l'electrònica distancia el grup del panorama català actual: hi trobem influències del pop electrònic de Bon Iver, M83, Lana de Rey o Miike Snow. "No es tracta d'esnobisme, sinó de trobar una nova forma per dir coses", diu Pere Jou, que afirma que un llenguatge musical parlat per tothom comença a perdre sentit i cal buscar noves vies.
El nou treball gira entorn del tema etern: l'amor i les relacions íntimes. Després d'una experiència romàntica traumàtica, el líder del grup ha volgut fer un canvi d'imatge i d'objectius i ha encarat aquesta nova etapa amb el teclat i el mateix productor d'El món en un cafè (K Indústria, 2012).

Per què Pel·lícules?
"El cinema és l'art que encaixa en el nostre món", explica el cantant. Els "referents audiovisuals" de la nostra època són els que, segons ell, configuren la nostra visió del món. Pere Jou troba en el cinema una font d'inspiració i ha desenvolupat un especial interès per les pel·lícules que "trenquen tòpics". Al seu nou disc hi trobem elements cinematrogràfics, que fan un treball "amb una vocació gairebé de cinema documental". Enderrock prepara una entrevista completa a Pere Jou que es podrà llegir al proper número de la revista, al novembre.

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais