L'encís de Creta

Jordi Alsina presenta el seu llibre sobre la música d'aquesta illa a Barcelona i Mataró

| 05/06/2012 a les 07:00h

L'antropòleg establert a Creta Jordi Alsina –col·laborador de Sons de la Mediterrània– acaba de publicar a través de la plataforma de micromecenatge Verkami el llibre Ta Kritikà (Setzevents), un viatge per la música de Creta i el seu singular entorn social, que presentarà el 5 de juny al CAT de Barcelona (20 h) i el 6 de juny a El Públic de Mataró (19 h).


"Ignoro si el lector coneixerà l'encisadora illa de Creta, però sense cap mena de dubte, la lectura del llibre Ta Kritikà és una bona manera de fer-hi una primera escapada, o bé de recordar viatges realitzats en el passat. I la música, tema central del llibre de Jordi Alsina, constitueix una de les millors maneres per aproximar-se a un país i als seus habitants."
Així arrenca el pròleg, signat per l'antropòleg Josep Martí, d'un llibre que va començar a prendre forma com a treball per a un màster d'antropologia a la Universitat de Barcelona, i que ha acabat esdevenint una obra adreçada a un públic més ampli, abordant les característiques de la música tradicional cretenca i, per extensió, la història i les característiques socials d'una de les grans illes de la Mediterrània.
A més, properament, el web Sons de la Mediterrània publicarà el reportatge de Jordi Alsina Sirtaki. Més enllà de Zorbàs, on es repassa la història d'aquest ball pretesament tradicional i associat popularment a la banda sonora del film Zorbàs, obra de Mikis Theodorakis.

Arxivat a: Sons de la mediterrània