Carles_R_L5U0990.jpg)
El grup tortosí Quico el Célio, el Noi i el Mut de Ferreries compleix enguany els seus primers vint anys de trajectòria i vol celebrar-ho a Barcelona en el marc del Tradicionàrius, l’espai on sempre han tingut lloc les trobades entre la gent de les Terres de l’Ebre.
Al concert, els Quicos repassaran el bo i millor del seu repertori, recordant alguns dels seus millors moments, i també presentaran cançons del que serà el seu pròxim disc, el del vintè aniversari, que inclourà nous temes i també noves versions de clàssics del grup.
A més el grup tortosí aprofitarà que estem en ple Carnaval i ho celebrarà amb els assistents que vagin al C.A.T. amb ganes i amb disfresses.
Més que un grup
El 15 de desembre de 1992, Arturo Gaya i Xavi Borràs van encarnar Quico el Célio i el Noi al bar La Finestra de Tortosa per cantar romanços de Nadal. Immediatament després s’hi afegiria el Mut, Jordi Fusté, mentre que a partir del 1997 Quique Pedret va passar a encarnar el Noi substituint Borràs. Des d’aleshores el grup no només ha estat el principal responsable de la popularització de la jota cantada a Catalunya i de la seva connexió amb la resta dels Països Catalans, sinó que ha tingut una gran incidència social, i va arribar a ser la veu de la gent de les Terres de l’Ebre durant les històriques mobilitzacions contra el Pla Hidrològic Nacional.
Foto: Carles Rodríguez





.gif)

