Chacho, nou president d'honor dels rumbers

Coincidint amb la VI Diada de la Rumba, el 16 de novembre al CAT

| 02/11/2014 a les 07:00h

El proper 16 de novembre el CAT de Gràcia acollirà la VI Diada de la Rumba. Josep Maria Valentí 'Chacho' serà nomenat nou president d'honor de l'associació Foment de la Rumba Catalana, i d'aquesta manera succeirà en el càrrec l'enyorat Peret. I a més, hi haurà l'exposició Geografia de la rumba catalana, presentacions de llibres, tallers, concerts, xocolatada... tot gratuït. Que no pari el ventilador!

Josep Maria Valentí 'Chacho', retratat per Juan Miguel Morales

Atès que enguany la rumba catalana ha perdut el seu principal referent, Peret, la Diada de la Rumba vol ser "una reivindicació i actualització del seu llegat, per tal de posar-lo en valor i fer-lo arribar a tothom, i garantir així el futur de la rumba catalana i de l'herència dels seus mestres".
La VI Diada de la Rumba transcorrerà al CAT des de les 10 h del matí fins a les 21 h. Al matí se celebrarà una bona pila d'activitats divulgatives. Es podrà visitar l'exposició Geografia de la rumba catalana, impulsada entre la Forcat i Grup Enderrock, que presenta un seguit de retrats d'artistes rumbers en espais significatius de Gràcia, el Portal, Hostafrancs, Mataró, Figueres, Lleida i Perpinyà.
També es nomenarà Chacho com a nou president d'honor de la Forcat, i es presentarà el llibre Història d'una música, d'Enric Pareto, amb la participació del mateix autor, Zarita, Manel Joseph i Dani Morén. Hi haurà tallers de guitarra ventilador, percussió rumbera, palmes, ball i piano per a rumba, i durant tot el matí es podrà gaudir d'animació infantil, xocolatada, un disc fòrum rumber i una mostra de productes rumbers.
Ja a la tarda, tindrà lloc la super rumba jam, amb les actuacions de 9Son, Calvari Rumba, La República Rumbera, Son de la Rambla, Dani Caracola, Manel Joseph + Set de Rumba, Nisio, Antoine 'Tato' Garcia amb Peret Reyes i amics, Candeli i Morosito.

Arxivat a: Sons de la mediterrània