Euskadi vs Catalunya a Barcelona

La Violeta acull un duel de glosadors el 13 de desembre

| 05/12/2014 a les 11:12h

El 28 de desembre les seleccions de futbol del País Basc i Catalunya s'enfrontaran al nou estadi de San Mamés de Bilbao. Però abans, a La Violeta de Barcelona, el mateix duel es viurà en el terreny de cant improvisat. Serà una de les nombroses activitats d'un desembre especialment glosador a la ciutat de Barcelona.
Ferriol Macip, un dels protagonistes d'aquest desembre glosador a Barcelona

Aquest darrer mes del 2014 és especialment intens a la ciutat Barcelona pel que fa a activitats vinculades al cant improvisat. La Violeta de Gràcia, el centre Euskal Etxea i l'Espai Mallorca acullen aquests dies trobades, cursos, presentacions... i cantades.

El passat 4 de desembre es va presentar a l'Euskal Etxea el documental Bertsolari, d'Asier Altuna. Aquest dimecres 10 de desembre, a l'Espai Mallorca, s'hi farà una nova projecció, en aquest cas del documental Els Segadors, seguida d'un col·loqui. Al mateix espai, divendres 12 de desembre, s'inaugurarà la mostra Glosadors, seguida d'un sopar amb mostres de cant improvisat.

Dissabte 13 de desembre un munt d'activitats glosadores animaran la ciutat: al migdia, a l'Euskal Etxea s'hi farà un bersopoteo amb cant improvisat basc. A la tarda, el col·lectiu Cor de Carxofa organitza un curs d'introducció a la glosa a La Violeta i una nova projecció: el documental Glosadors, de Jaume Fargas i Roser Teixidó. I al vespre, també a La Violeta, gran duel de cant improvisat entre els bertsolaris bascos Arkaitz Estiballes, Miren Artetxe i Oihana Bartra, i els glosadors catalans Carles Belda, Mireia Mena i Ferriol Macip.

I encara hi haurà més glosa els dies posteriors a l'Espai Mallorca. El 17 de desembre s'hi projectarà un documental sobre les corrandes a Mallorca i a Menorca, amb una tertúlia sobre la tradició oral a les Balears. El 19 de desembre s'hi presentarà el llibre Pensar en vers. La cançó improvisada als països de la Mediterrània, de Josep Vicent Frechina. El 20 de desembre, finalment, s'hi representarà un espectacle de lluïment de corrandes.

Arxivat a: Sons de la mediterrània