
Un cop fet el recompte corresponent i la validació correcta de tots els grups i artistes presentats al Sona 9 2011, es confirma que el total de propostes ha superat totes les expectatives: s'ha situat en 198, tot un rècord de participació en la història del Sona 9. Aquesta xifra demostra el bon moment d'efervescència que viu la nova escena musical catalana.
Procedència dels participants
En aquest aspecte, i com és habitual, les comarques barcelonines, amb 134 maquetes, un 67,60%, representen el volum més gran de participants. De les 134, la capital catalana aporta 46 grups, un 23,20%, i les comarques barcelonines 88, un 44,40%. El segon lloc és per Girona, amb el 13,60%, mentre que Tarragona es queda amb un 6,10%. El País Valencià ocupa la quarta posició amb el 5%, superant les comarques lleidatanes, que representen el 3,50%. Les illes Balears aporten el 3%, i la Catalunya Nord i Andorra, amb un testimonial 1%, tanquen aquest rànquing de procedència dels participants.
El pop-rock estil preferent
Tot i les seves variants, com el pop-folk, el pop-rock manté el lideratge amb un 43,90%. El segueix el rock, disseccionat en mètal, hardcore i ska-reggae, amb un 23,20%. La cançó d’autor continua en plena forma i aporta el 19,70%. El folk i la música tradicional, ja sigui com a electro-folk o rumba, està representada pel 9,10%. El hip-hop i l’electrònica empaten amb un 1,50% de participants, mentre que el jazz tanca el rànquing d’estils amb un 0,50%.
D’aquí a una setmana sabrem quins són els 18 grups escollits pel jurat que passaran a la següent fase del concurs. A partir d’aquesta data i fins al 15 de juliol el protagonisme serà per al públic que segueix el Sona 9, ja que el seu vot escollirà els 9 grups que es guanyaran el dret d’estar a les semifinals en directe, amb uns concerts que se celebraran durant el setembre als festivals Acústica de Figueres, Mercat de Música Viva de Vic i BAM de Barcelona.







.gif)

