Alls Nous Piquen, Lluma i Mar Abella avui a la darrera semifinal del Sona 9

A partir de les 18.30 h a la plaça de la Catedral se celebrarà el tercer concert semifinal

| 24/09/2011 a les 07:00h

En el marc de les festes de la Mercè de la ciutat comtal, el BAM acollirà el tercer concert semifinal amb els tres últims grups. A les 18.30 h serà el torn dels empordanesos Alls Nous Piquen. La jornada continuarà amb Llumia (en substitució d'Els Catarres, que han abandonat el concurs per problemes de salut) i acabarà amb el pop electrònic de Mar Abella.

Alls Nous Piquen són un quartet de Palafrugell que ofereix un còctel explosiu de hardcore i rock abstracte. Amb un directe de base demolidora, transporten de manera descarada, sense concessions i a un ritme trepidant a una nova manera d’entendre el rock, amb malícia descarada i una confusió terrible en els seus plantejaments que deixa l’espectador bocabadat.
A les 19.15 h serà el torn de Llumia, grup barceloní que mescla el folk i el pop i actualitza aquesta fusió musical. Format l'any 2010, ha enregistrat una maqueta, Trossos d'una vida sencera, on alterna melodies pop amb moments més tradicionals i tornades de violí i flauta d’arrel tradicional. 
Finalment, a les 20 h serà el moment de sentir els sons més agradables de la música electrònica, que tenen cabuda a la proposta de la sabadellenca Mar Abella. El condiments de pop d’autor, electrònica i trip-hop són alguns dels ingredients bàsics d’un plat musical que està cuinat amb ritme pausat i que  dóna com a resultat una agradable textura.

I després?
Després d'aquest concert semifinal, que culminarà la tercera fase del concurs, el jurat es reunirà i decidirà quins són els sis grups que passen a la quarta fase. Els sis artistes escollits que hagin superat totes les fases anteriors i hagin accedit a aquesta realitzaran dues proves durant el mes d'octubre:
1) Una actuació en format acústic als estudis d'iCat fm, que s'emetrà al programa setmanal Sona 9 (en directe diumenges a les 21 h o per internet a www.icatfm.cat).
2) L'enregistrament d'una cançó original als estudis Bucbonera Records de Caldes de Montbui.
Aquestes proves tindran l'assessorament del músic i productor professional Miqui Puig.
Els concerts acústics, així com les gravacions a l'estudi dels grups que hagin accedit a aquesta fase, estaran penjats a la web perquè puguin ser vistos i perquè el públic i el jurat puguin votar. Les votacions es realitzaran del 31 d’octubre al 6 de novembre.
Arxivat a: Enderrock