Nominats als Pemis 2013 ARC Foto: Arxiu ARCAhir a l'Antiga Fàbrica Estrella Damm, l’Associació de Representants, Promotors i Mànagers de Catalunya (ARC) van fer públics els nominats per aquesta nova edició dels seus guardons. En l'onzena edició, ARC continua amb la línia inaugurada l’any passat de distingir gires de diferents formats, així com una sèrie de categories relacionades també amb la música en directe.
Ona laietana
Així com l’any passat la gala dels Premis ARC van celebrar el 50è aniversari de Bob Dylan, The Rolling Stones i Francesc Pujols, enguany es centraran en l’homenatge del moviment de l'ona laietana. Aquest homenatge parteix del 40è aniversari de la mítica Zeleste del carrer Argenteria de Barcelona, una sala icònica que va veure néixer i créixer no només artistes com Ia i Batiste, Pegasus, la Companyia Elèctrica Dharma, l’Orquestra Mirasol o l’Orquestra Plateria, sinó que van ser una de les primeres oficines de management i segell discogràfic.
Els nominats
*Premis a gires:
–Millor gira de sales de Catalunya: Bongo Botrako, La Troba Kung-Fú, Núria Graham i The Mamzelles.
–Millor gira teatres i auditoris de Catalunya: Gossos, Joan Dausà, Manel i Obrint Pas.
–Millor gira internacional d'un artista/grup català: Che Sudaka, The Excitements, Txarango i Za!
*Millor gira de festa major per ajuntaments:
–Millor gira de festa major - versions i homenatges: Abbey Road, La Banda del Coche Rojo, La Loca Histeria i Mitjanit.
–Millor gira de festa major -temes propis: Blaumut, Els Catarres, Lax'n'Busto i Miquel del Roig.
–Millor gira festa major - grups de ball: Aquarium, La Principal de la Bisbal, La Selvatana i Metropol.
*Premis generals:
–Millor programació musical de teatre o auditori: Atlàntida, Atrium de Viladecans, Auditori de Girona i Kursaal de Manresa.
–Millor programació de sala de concerts: Apolo (Barcelona), La Mirona (Salt), Music Hall (Barcelona) i Stroika (Manresa).
–Millor programació d'espai musical: Heliogàbal (Barcelona), Jazz Cava (Vic), L'Oncle Jack (l'Hospitalet) i Slàvia (les Borges Blanques).
–Millor programació de festa major: Granollers, Santa Tecla (Tarragona), Vilafranca del Penedès i Fires de Sant Narcís (Girona).
–Millor cicle de música o festival: Barnasants, Festival de Jazz de Barcelona, Festival Mil·lenni i Primavera Sound.
–Millor mitjà de comunicació o programa musical: Acustiks de La Vanguardia on line, Sputnik del canal 33, Hoy empieza todo de RN3 i Estudi 3 de Ràdio Arenys.
L'artista revelació s'escollirà per votació popular, i el premi especial a la trajectòria es farà públic el dia de la Gala dels Premis ARC.






.gif)


