Els 30 concursants seleccionats actuaran a deu sales de Catalunya, País Valencià, Illes Balears i Andorra. Avui arrenquen les preliminars Sona9 2026 a Barcelona a partir de les 19h
El concurs de música emergent
Sona9 continua mantenint l'aposta per descentralitzar els 10 concerts preliminars amb els
30 artistes seleccionats arreu del país. La posada en escena tindrà lloc a l’Antiga Fàbrica Estrella Damm (Barcelona), a l'Octubre Centre de Cultura Contemporània (València), a l'Auditori Nacional d'Andorra (Ordino), a les sales Capsa de Música (Tarragona), Espai Orfeó (Lleida), La Mirona (Salt), i al teatre Mar i Terra (Palma).
Avui, el Sona9 2026 arrenca a Barcelona amb el primer concert preliminar, que se celebrarà a les 19 h a l'Antiga Fàbrica Estrella Damm. S'hi podran descobrir els projectes de tres artistes les propostes dels quals pivoten entre la cançó d'autor i les melodies pop alternatives:
Roser Dresaire,
Lisa Paul i
Prunés. L'accés per assistir-hi és lliure amb
invitació.
>> ACONSEGUEIX LA TEVA INVITACIÓ <<
El concurs Sona9 continuarà amb els
concerts preliminars a València (4 de juny), Tarragona (6 de juny), Barcelona (8, 10 i 17 de juny), Andorra (11 de juny), Salt (12 de juny), Lleida (18 de juny), i Palma (23 de juny). D'entre els 30 artistes seleccionats en aquesta fase del certamen, el jurat del Sona9 escollirà 12 semifinalistes, que hauran de fer una adaptació al català d’una cançó d’un altre artista i musicar un poema proposat pel concurs. Enguany, la fase semifinal se celebrarà els dies 8, 14 i 16 de juliol a la sala La Nau de Barcelona.
Entre els 12 semifinalistes, el públic votarà l’artista que rebrà el Premi Verkami per Votació Popular i el jurat triarà els tres finalistes que actuaran al darrer concert, que se celebrarà dimecres 23 de setembre a la plaça de Catalunya de Barcelona, i serà el tret de sortida a les Festes de la Mercè. A principi de setembre, els finalistes faran una estada per preparar el directe a Cases de la Música i presentaran un set acústic al programa Sona9 d’iCat. A més, també enregistraran una cançó inèdita als estudis Camaleó de Blanes, amb el suport d’un equip de producció professional.

Preliminars Sona9 2026
ELS PREMIS DEL SONA9
La 26a edició del Sona9 atorgarà més de 50.000 euros en guardons repartits entre els premis Sona9, Joventut i Èxit, a més dels reconeixements atorgats per Cases de la Música i Verkami per Votació Popular. El guanyador del Sona9 accedirà a la gravació d’un disc i un clip coordinat per TV3 i una gira de concerts per festivals. Els premis Joventut i Èxit tindran una aportació en metàl·lic que podran utilitzar per a la gravació d’un disc, un clip o per a material musical. El guanyador del Premi Cases de la Música rebrà un pla d’ajudes a la producció, gravació, gestió, assessorament i suport a la creació. I finalment el Premi Verkami per Votació Popular serà de 1.000 euros en material musical.