Els 30 concursants han actuat sales de Catalunya, País Valencià, Illes Balears i Andorra
El concurs de música emergent
Sona9 continua mantenint l'aposta per descentralitzar els 10 concerts preliminars amb els
30 artistes seleccionats arreu del país. La posada en escena ha tingut lloc a l’Antiga Fàbrica Estrella Damm (Barcelona), a l'Octubre Centre de Cultura Contemporània (València), a l'Auditori Nacional d'Andorra (Ordino), a les sales Capsa de Música (Tarragona), Espai Orfeó (Lleida) i La Mirona (Salt) i, avui, al teatre Mar i Terra (Palma).
Dimarts 23 de juny el Sona9 farà l'últim concert preliminar d'aquest 2026, després d'haver-ne fet ja nou arreu del territori. La cita d'avui tindrà lloc al teatre Mar i Terra a les 18:30 h, on es podrà descobrir els projectes de tres artistes mallorquins: el pop d'autor de
Carol Hazas, el rock alternatiu d'
Ulls Secs i el pop-rock-funk de
Tebals. L'accés per assistir-hi és lliure amb
invitació.
>> ACONSEGUEIX LA TEVA INVITACIÓ <<
D'entre els 30 artistes seleccionats en aquesta fase del certamen, el jurat del Sona9 n'escollirà 12 semifinalistes, que hauran de fer una adaptació al català d’una cançó d’un altre artista i musicar un poema proposat pel concurs. Enguany, la fase semifinal se celebrarà els dies 8, 14 i 16 de juliol a la sala La Nau de Barcelona.
Entre els 12 semifinalistes, el públic votarà l’artista que rebrà el Premi Verkami per Votació Popular i el jurat triarà els tres finalistes que actuaran al darrer concert, que se celebrarà dimecres 23 de setembre a la plaça de Catalunya de Barcelona, i serà el tret de sortida a les Festes de la Mercè. A principi de setembre, els finalistes faran una estada per preparar el directe a Cases de la Música i presentaran un set acústic al programa Sona9 d’iCat. A més, també enregistraran una cançó inèdita als estudis Camaleó de Blanes, amb el suport d’un equip de producció professional.
Preliminars Sona9 2026
ELS PREMIS DEL SONA9
La 26a edició del Sona9 atorgarà més de 50.000 euros en guardons repartits entre els premis Sona9, Joventut i Èxit, a més dels reconeixements atorgats per Cases de la Música i Verkami per Votació Popular. El guanyador del Sona9 accedirà a la gravació d’un disc i un clip coordinat per TV3 i una gira de concerts per festivals. Els premis Joventut i Èxit tindran una aportació en metàl·lic que podran utilitzar per a la gravació d’un disc, un clip o per a material musical. El guanyador del Premi Cases de la Música rebrà un pla d’ajudes a la producció, gravació, gestió, assessorament i suport a la creació. I finalment el Premi Verkami per Votació Popular serà de 1.000 euros en material musical.