Els 30 concursants seleccionats del Sona9 2026 han actuat a sales de Catalunya, País Valencià, Illes Balears i Andorra
Carol Hazas, Ulls Secs i Tebals a la desena preliminar del Sona9 2026 Foto: Joan Arbós
Aquest vespre s’ha celebrat el desè i últim concert preliminar del Sona9 2026 al Teatre Mar i Terra de Palma. Hi han actuat la cantautor de Magaluf
Carol Hazas , el trio de rock alternatiu de Sa Pobla
Ulls Secs i la banda de pop-rock
Tebals .
La preliminar balear l’ha obert la cantautor de Magaluf
Carol Hazas . Ha obert l’actuació amb “Ses coses més senzilles” i “Tornar-me a estimar”, que forma part del darrer EP de l’artista
Una onada (autoeditat, 2025), escrit des de l’enyorança a Mallorca quan vivia a Madrid. L’ha seguit “Magalluf”, que la cantautora ha presentat lluint una samarreta amb lema 'I <3 Magaluf'. .Per al final, ha deixat “Una eterna primavera” i “Aire”, que ha cantat acompanyada del seu pare Martí Hazas (
Acero ,
Drakkar ) a la guitarra elèctrica.
Carol Hazas a la desena preliminar del Sona9 2026 Foto: Joan Arbós
A continuació, ha estat el torn del trio de rock alternatiu de Sa Pobla d’Ulls Secs. Amb referents com
Radiohead ,
Jeff Buckley ,
Antònia Font i
Red Hot Chilli Perppers , han presentat cançons algunes de les cançons del seu primer disc
Llàgrimes (autoeditat, 2025). La inèdita “Fosca” ha estat el preludi per a introduir temes del disc com “Planetes quadrats”, “Mar i cel” (sobre la pèrdua d’una persona estimada) i “Coets”, marcada pels puntejos de guitarra. Finalment han tancat l'actuació amb “No sé qui soc”.
Ulls Secs a la desena preliminar del Sona9 2026 Foto: Joan Arbós
La darrera actuació l’ha protagonitzat el grup de pop-rock palmesà
Tebals . “Es dia que vaig partir” i “Ella sempre” han estat un bon exemple del seu pop-rock enèrgic. La surrealista “Mai he vist un poni” ha mostrat el seu vessant més delirant abans d’avançar amb “S’autobús”, amb un imponent solo del guitarrista Daniel Muñoz. Per al final, han deixat la transcendental “Magnicidi” i “El temps perdut”, amb una pàtina molt més funk que la resta del seu repertori.
Tebals a la desena preliminar al Sona9 2026 Foto: Joan Arbós
La fase preliminar del Sona9 2026 arriba amb aquesta desena preliminar a la seva fi. El pròxim 1 de juliol es farà públic a través del portal del Sona9 i d’Enderrock.cat les 12 propostes que accedeixen a la fase semifinal, que se celebrarà en tres concerts el 8, el 14 i el 16 de juliol a la sala La Nau de Barcelona.