'Branques', nou disc de Meritxell Gené

Nou objectiu en la campanya de micromecenatge

| 01/03/2015 a les 06:59h
Arxivat a: Enderrock
Després de cantar a Màrius Torres, Meritxell Gené prepara el seu nou disc, que porta per nom Branques i on musica dotze poetes d'arreu dels Països Catalans del segle XX que canten a la terra i a l'amor. La cantautora lleidatana ja ha assolit l'objectiu inicial per finançar el disc i ara amplia la campanya per produir un videoclip. 

Meritxell Gené  Foto: Arxiu Enderrock

Meritxell Gené ja ha aconseguit l'objectiu que demanava en la campanya de micromecenatge per dur a terme el seu nou projecte, Branques. A catorze dies perquè s'acabi el termini de la campanya a través de Verkami, proposa un nou objectiu per als seus mecenes: arribar una mica més enllà per poder-ho fer extensiu a cobrir part de la promoció del treball i del nou disc. 

Després del treball Així t'escau la melangia (Khlamor, 2013), en què va musicar Màrius Torres, la lleidatana vol musicar dotze poetes d'arreu dels Països Catalans del segle XX, entre els quals Joan Vinyoli, Maria Mercè Marçal, Bartomeu Rosselló-Pòrcel, Vicent Andrés Estellés i Joan Salvat-Papasseit. Aquest nou àlbum el produirà Jordi Gasion (El Fill del Mestre), com ja ha fet en discos anteriors.

Gené presentarà el nou disc l'11 d'abril, en el marc del festival de cançó d'autor BarnaSants, al Centre Cultural Albareda, al Poble Sec. Les entrades ja es poden aconseguir aquí.

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais