Tal dia com avui, el 5 de desembre del 1988, es publica el disc Els senyors de les pedres (Picap), de Sangtraït. Va ser el debut de la banda de La Jonquera i, a banda del tema que li dona nom, també contenia una de les cançons més reconegudes de la seva trajectòria: “El vol de l’home ocell”.
ALTRES EFEMÈRIDES DEL 6 DE DESEMBRE
5 de desembre del 1940
Neix a Simat de la Valldigna, la cantautora Maria del Carme Girau. L’única representant del País Valencià d'Els Setze Jutges; va ser la jutgessa número 9. Avui fa 85 anys.
5 de desembre del 1997
Gerard Quintana i Jordi Batiste presenten a L’Espai de Barcelona un tribut a Bob Dylan, en el Circuit Acústic ACIC. La gravació la publica Música Global el 1998 amb el títol Els Miralls de Dylan.
5 de desembre del 2023
Mor a Palafrugell el músic i compositor d'havaneres Josep Bastons, un dels referents del gènere i fundador del grup Peix Fregit. Havia nascut a la mateixa població el 27 de juny del 1927. El 2017, diversos artistes li van dedicar un disc d'homenatge anomenat L'home de la guitarra (Picap).



.jpg)










.gif)


