Ítaca Band publica 'Temerario'

A partir de les 18 h el grup posarà en descàrrega gratuïta el tercer disc d'estudi

| 15/03/2015 a les 07:00h
Arxivat a: Enderrock
L'últim projecte d'Ítaca Band irromp a l'escena com un crit contra les injustícies en el context social actual. És una crida que pren força ja amb el títol, Temerario (Propaganda pel Fet!).
Itaca Band Foto: Arxiu

"Hem de lluitar pel que realment és important a la vida, de braços plegats a casa no fem res." Aquest és el missatge clar i contundent dels tretze temes que formen el disc, enregistrat a Can Pardaler (Artés) de la mà de David Rosell (BramsDept.). És un treball ple de melodies que abracen l'ska i el rock, però que també s'apropen als ritmes llatins i pop, compostes per Pere Mercader (teclats) i Albert García (veu). Temerario (Propaganda pel Fet!) estarà disponible d'aquí a poques hores, concretament a partir de les 18 h, al seu web

La nova generació de fusió i mestissatge està en un moment molt dolç i va més enllà de la música. L'amistat entre Txarango i Ítaca Band és evident: al tercer disc dels de Montcada i Reixac, Temerario (Propaganda pel Fet!), es pot sentir de nou les dues bandes juntes a la cançó "Torna'm".

Els del Ripollès no són els únics que han volgut posar un granet de sorra a Temerario. El nou treball d'Ítaca Band està farcit de col·laboracions: 9son, Los Barrankillos, Sclam, Buhos i DJ Singular d'At Versaris

El proper 17 d'abril presenten a la sala Apolo de Barcelona aquest nou treball. "Torna'm" és la segona cançó que revelen de Temerario, després d'haver presentat el senzill homònim amb un videoclip gravat a les restes de la Colònia Sedó d'Olesa de Montserrat.
 

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais