La Mallorca psicodèlica de Roig!

Els illencs s'han classificat a la XV edició del Sona 9

| 14/08/2015 a les 15:00h
Arxivat a: Enderrock, sona 9, roig!
Des de Manacor arriba el grup Roig!, format per Simó Femenias (veu i guitarres), Rafel Adrover (baix), Jorra Santiago (guitarra), Juanjo Tomàs (guitarra), Rafa Capó (teclats) i Joan Toni Calero (bateria), i que pretén continuar amb la fantàstica tradició de pop psicodèlic illenc. 
Roig!

Roig!
van néixer l'any 2010 de les cendres del grup Red Ribbon quan van decidir passar de l'anglès al català. Des d'aleshores han publicat un parell d'àlbums, Roig! (autoeditat, 2013) i recentment Dhraa (autoeditat, 2015). No sabem si és el fet que Mallorca va esdevenir un dels bressols de la música psicodèlica o el fet de viure en una illa petita, però el cert és que la música que ens arriba d'allí té una sonoritat molt peculiar. Les seves cançons també s'alimenten del pop britànic de finals dels anys seixanta amb la característica personalitat illenca, en la línia d' Oliva Trencada, però la seva major densitat sonora fa que de vegades recordin a Of Montreal quan sonen més pop o en alguns casos a Muse sobretot per la veu de Femenias. 

Aquesta és la seva fitxa del Sona 9.



Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais