Aspencat, Gener i Zoo, els més nominats als Premis Ovidi

La gala de lliurament tindrà lloc diumenge 22 al Palau de la Música de València

| 11/11/2015 a les 13:15h
Arxivat a: Enderrock, palau de la música de valència, zoo, aspencat, gener, premis ovidi, país valencià
Ja se sap qui són els finalistes de la desena edició dels Premis Ovidi, i que s'entregaran en una gran gala al Palau de la Música de València presentada per Amàlia Garrigós i amb la participació d’Eugeni Alemany i Xavi Castillo. La cita és el diumenge 22 a les 20 h amb entrada lliure limitada a l’aforament de la sala.

Gener. Foto: Javier Saez

Els Premis Ovidi són els guardons més rellevants de la música del País Valencià. La gala de lliurament clourà el cicle de concerts que ha organitzat el col·lectiu Ovidi Montllor en motiu de la desena edició, sota el nom de La Fera al Palau

Enguany, el jurat, format per Xavier Aliaga, Vicent Xavier Contrí, Josep Vicent Frechina (secretari), Carla Gonzàlez, Eduard Guillot, Juan Manuel Játiva i Joaquim Vilarnau, ha pres en consideració 134 discos dels quals, finalment, ha nominat:
 
Millor disc de cançó d'autor
Abraham Rivas, L'art de Glauc (autoeditat)
Batà, Intermareal (Música de Telers)
Clara Andrés, Entrelínies (Mésdemil)
Ivan Brull, Canvi d'àngels (Comboi Records)
 
Millor disc de folk
Carles Dénia, L'home insomne (Comboi Records)
El Diluvi, Motius (Música de Telers)
Mara Aranda, Mare Vostrum (Picap)
Pep Botifarra i Pau Cháfer, A un home que ve del poble, ningú fa abaixar la cara (autoeditat)
 
Millor disc de hip hop i electrònica
Aspencat, Tot és ara (Halley Records)
Atupa, Expansion Pack (Mésdemil)
Zoo, Tempestes vénen del sud (Propaganda pel Fet!)
Arrap, Despertaferro (autoeditat)
 
Millor disc de pop
Júlia, Nuvolàstic (Malatesta)
Mi Sostingut, La constel·lació psoriasi (DIT / Fem-ho Junts)
Gener, El temps del llop (Mésdemil)
Òscar Briz, Entre llums i ombres (Mésdemil)
 
Millor disc de rock
La gossa sorda, La polseguera (Maldito)
Smoking Souls, Nòmades (Propaganda pel Fet!)
Mox, Tuactes i rebomboris (Mésdemil)
Tardor, Una ciutat invisible (Mésdemil)
 
Millor maqueta
Esir, Malgrat tot
L'home Brut, EP
Geografies, Primer condicional
Mosin Nagant, Gulag Shore
 
Millors arranjaments i producció
Cavallo i Hugo Mas, Pentàpolis (Música de Telers)
Smoking Souls, Nòmades (Propaganda pel Fet!)
Aspencat, Tot és ara (Halley Records)
Zoo, Tempestes vénen del sud (Propaganda pel Fet!)
 
Millor cançó
"Bolero de l'home insomne", Carles Dénia
"Contrallum", Gener
"Si el poguera partir (Cançó de batre)", Mox amb Pep Gimeno Botifarra
"Estiu", Zoo
 
Millor lletra
"Dies sense llum", Abraham Rivas
"Amada Adama", Cavallo i Hugo Mas
"Contrallum", Gener
"Estiu", Zoo
 
D’altra banda, el jurat de disseny i videoclip, format pel disenyador i il·lustrador Antonio Ballesteros, de Formo.org (membre del col·lectiu Aplec de Disseny); Isabel Requena i Mireia Sabanés, de Produccions Mínimes (Minimes.tv), i Cèsar Amiguet, dissenyador gràfic i director d’art a Escola Valenciana, que també ha fet de secretari del Jurat, ha nominat els següents treballs:
 
Millor disseny
Aspencat, Tot és ara. Disseny i il·lustracions d’Alba López.
Tardor, Una ciutat invisible. Disseny de Maria Simó.
Júlia, Nuvolàstic. Disseny de Sofía Hernández.
Gener, El temps del llop. Il·lustracions de Carles Chiner.
 
Millor videoclip
“Energia”, Tardor. Videoclip d'Àlex Blat amb la col·laboració de David García Casany.
“Vell plaer”, Mara Aranda. Produït per Picap.
“Cançó d’octubre”, Mai Mai. Dirigit per Pau Berga i produït per Mario Sancho (Tresdeu Media).
“Música naix de la ràbia”, Aspencat. Produït per Tresdeu Media, amb direcció de Pau Berga.

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais