Marina Rossell, gira de concerts al Canadà

L'artista va realitzar al setembre una ruta pel país americà

| 04/10/2016 a les 15:00h
Arxivat a: Enderrock
La penedesenca Marina Rossell ha recuperat els clàssics catalans en quatre concerts a Mont-real, Toronto, el Quebec i Baie-Saint-Paul que van tenir lloc al llarg del mes de setembre.
Marina Rossell al Canadà. Foto: Arxiu de l'artista

"Les gires no s'obliden. Jo he pogut comprovar des de fa molts anys que hi ha concerts que et queden a dins i fan que no els oblidis, i la gira al Canadà no l'oblidaré mai", explica l'artista. Marina Rossell va realitzar una gira de concerts al país nord-americà de l'11 al 17 de setembre, un recorregut que la va portar davant el públic del Quebec i de Mont-real, però també de Baie-Saint-Paul i Toronto, de la part anglòfila del país.

La cita estava programada en una sèrie de teatres on sovint es fa programacions de cantants del món i músiques contemporànies, una experiència cultural ben integrada dins el riu de programacions de les ciutats acostumades als intercanvis entre cultures. "Quan hi vaig ser vaig veure que havia de canviar el repertori, i així ho vaig fer", diu Rossell. Així, els concerts van estar destinats a recuperar més clàssics catalans. L'artista va començar amb una interpretació d'"El cant dels ocells" a capel·la i va serguir amb més clàssics com "Per tu ploro" i "La Santa Espina", a més de temes més populars com "El rossinyol", inclosa al seu primer disc. Marina Rossell també va dedicar un espai a Cançons de resistència (Satèlite K, 2015), el seu darrer àlbum, i a retre el seu particular homenatge a Georges Moustaki, molt conegut al Canadà. Els concerts van cloure amb una versió de "Quand les hommes vivront d’amour", cançó de l'artista quebequès Raymond Lévesque, i una altra d'"Els Segadors". "Quan vas a un altre lloc és important que les cançons tinguin a veure amb el teu origen, perquè expliques molt millor el teu paisatge. Jo vaig tenir la sort de poder-ho fer en aquests centres d'avantguarda", comenta Rossell.

"Va ser molt interessant veure que a molts dels concerts no hi havia catalans. De fet, al Quebec i a Saint-Paul no n'hi havia cap, perquè ho vaig preguntar. Això vol dir que hem pogut penetrar en el teixit popular de la gent d'allà", explica. Els concerts, organitzats per l'agitador cultural Eric Viladrich del Cercle Culturel Catalan du Québec, quasi van esgotar entrades i han deixat una sensació gratificant tant en el públic com en l'artista.

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais