L'equilibri de Blaumut

El grup presenta "Equilibri", el primer single del seu tercer disc d'estudi

| 23/02/2017 a les 12:20h
Arxivat a: Enderrock
Trobar l'equilibri entre la nostàlgia i l'optimisme, la valentia i la tristesa amb un ritme més electrònic és la corda fluixa per on camina el nou disc de Blaumut. L'àlbum sortirà a la llum el proper 17 de març i avui el grup ja n'ha avançat una cançó, la que dona nom al treball.

Blaumut. Foto: Noemí Elias

Equilibri (Música Global, 2017) ha estat gravat als estudis Gravaciones Silvestres i produït per Marc Parrot. El cantant Xavi de la Iglesia comenta: "Ens va ajudar a ordenar conceptes i entendre'ns a nosaltres mateixos. Ha estat un àrbitre perfecte". El violinista Vassil Lambrinov hi afegeix: "No volia que es perdés l'essència de Blaumut".

El primer avançament del disc, "Equilbri", revela una incursió cap a ritmes més rockers i contundents, tal com han demostrat als darrers concerts de la gira d'El primer arbre del bosc (autoeditat, 2015). La cançó parla de la dificultat de trobar l'equilibri en alguns moments i de mantenir-lo, perquè "al final l'has de mantenir per seguir dret", explica De la Iglesia.  



Inicialment "Equilibri" no estava pensada per ser el senzill. Es va gestar a mig disc, mentre estaven gravant. El cantant ho descriu així: "Un dia estava provant veus al jardí del Marc. Em vaig estar una estona allà i va sortir la melodia. I mira, ha acabat sent el primer senzill i el nom del disc".

A la portada d'Equilibri hi apareix un far, fet pel dibuixant i il·lustrador Ignasi Font. A la portada també hi surt un triangle invertit que juga amb aquest equilibri que dona nom al disc. 

Definit pel grup català com "una barreja perfecta entre el primer i el segon disc", Equilibri marca un punt d'inflexió en la trajectòria del grup i "el punt on és Blaumut ara mateix, aquesta corda fluixa per on volem caminar", expliquen. 

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais