Porca Misèria ja té disc

| 16/10/2006 a les 07:00h
Arxivat a: Enderrock
Coincidint amb l'inici de la tercera temporada de la sèrie que dirigeix i protagonitza Joel Joan, ha sortit a la venda el disc Porca Misèria (Música Global, 2006). Al recopilatori s'hi poden trobar un total de vint-i-una cançons, moltes d'elles ja han sonat a la sèrie en temporades anteriors, però també hi ha temes innèdits i cançons creades especialment per Porca Misèria. "Kitchen" de Cecilie Jordstad o "Abandon" d'Andy Wills són exemples dels temes innèdits que podem trobar al disc. També hi sona "Fem l'amor" de Sanjosex, "Viatge d'un savi vilatrista cap enlloc" d'Adrià Puntí, "Faig llenya" de Marc Parrot, "Vols" de Dept. o "Que no s'apague la llum" de Feliu Ventura. A més, hi ha dos temes interpretats per Joel Joan. L'actor, que reconeix que li hagués agradat ser una estrella del rock, posa veu a "Almost being in love" popularitzada per Frank Sinatra i la cançó "Porca Miséria", amb lletra i música de Jofre Bardagí.

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais