Entrevista

Adrià Salas: «La cançó d'Eurovisió originalment era per a La Pegatina»

"La venda" és la cançó que representarà Espanya a Eurovisió aquest any; parlem amb el seu compositor i líder de La Pegatina

El terrassenc Miki Núñez serà el representant d'Espanya a Eurovisió 2019

| 23/01/2019 a les 11:00h
Especial: Entrevistes
Arxivat a: Enderrock, La Pegatina, Eurovisió, entrevista, Adrià Salas
La Pegatina al festival Cruïlla 2018
La Pegatina al festival Cruïlla 2018 | Xavier Mercadé
Diumenge a la nit es va saber que "La venda" seria la cançó que representaria Espanya a Eurovisió. Una de les coses que a hores d'ara ja no sorprèn és que el tema sigui una composició cent per cent catalana: ideada per Adrià Salas de La Pegatina, interpretada pel terrassenc Miki Núñez, concursant sortit del programa de producció catalana Operación Triunfo. Tot queda casa per tercer any consecutiu.

Aprofitem la volada de "La venda" per treure'n l'entrellat amb el seu compositor. Per saber com es crea un hit, com es millora i com sorgeix l'oportunitat de fer-lo.

Com accedeixes a fer la cançó? T'ho demanen o tu t'hi ofereixes?
Em va arribar un correu on em deien si hi volia enviar alguna cançó, i justament estava fent aquesta. No m'ho vaig pensar gaire i la vaig enviar sense pensar que podria passar tot això.

Quines consideracions has de tenir en compte abans de posar-te a fer un tema que saps que ha de ser per a un públic massiu?
La cançó jo l'estava fent per a La Pegatina i sempre penso que enganxi la melodia i que pugui imaginar-me-la amb la gent saltant al públic.

Què et va venir abans, la lletra o la música?
Em va venir la tornada i a partir d'aquí vaig treballar tota la resta. 

Ens pots fer cinc cèntims del missatge de la lletra?
El missatge és de creixement personal, de descobrir-se un mateix i de ser lliure de veritat.

Quina diferència hi ha en la composició d'un tema de La Pegatina i la de "La venda"?
És el mateix, en el meu cas, però és veritat que canvien els arranjaments i la producció, que tenen un punt més televisiu.

Què creus que es pot millorar de la cançó?
Els artistes no acabaríem mai una cançó, perquè sempre hi trobem mil coses per millorar. Crec que ara mateix en milloraria el so i canviaria alguns elements de lloc, però s'ha de consensuar amb molta gent.


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais