ACTUALITAT

Rosalía canta en català a «Milionària»

El nou clip de la cantant de Sant Esteve Sesrovires es titula «Fucking Money Man»

L'artista ha enregistrat una altra cançó en català després de la iniciàtica «Herois obscurs»

| 03/07/2019 a les 18:00h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, Rosalía
Imatge il·lustrativa

L'artista ha estrenat el seu nou videoclip, "Fucking Money Man", format per dues parts. La primera, titulada "Milionària", està cantada en català; mentre que la segona, "Dio$ no$ libre del dinero", és en castellà. La lletra és una apologia irònica dels diners, en què Rosalía diu que ha nascut per ser milionària per comprar-se un cotxe Bentley o tenir un lleopard a casa: 'Que jo sé que he nascut per ser milionària com si plogués llençant els bitllets pels aires'.  

El videoclip ha estat dirigit per Bàrbara Farré, i té la direcció creativa de Los Ganglios & Pili, i la mateixa Rosalía. Aquesta és la primera cançó que la cantant de Sant Esteve de Sesrovires ha compost i enregistrat en català, i confessa que està inspirat en la rumba catalana. El tema el va començar a escriure a Sevilla mentre s'esperava a l'aeroport i el va acabar quan va arribar a Barcelona, a partir d'una història que combina la ironia i la nostàlgia.

La inspiració, segons ha confessat la mateixa cantant, parteix de la idea: "Un dia vols ser milionària i l'endemà cremar-ho tot. En realitat, com d'importants són els diners? Em sembla tan pur buscar-los com renegar-ne, i crec que tots hem sentit amor i odi cap als diners alguna vegada".

No és la primer cop que la cantant enregistra una cançó en català. Rosalia Vila ja havia interpretat i publicat "Herois obscurs", un poema de Valentí Gómez musicat pel jazzista Ivan Santaeulària i el rumber Jack Tarradellas inclòs al disc Or verd (Temps Record, 2014). En aquell cas, va ser un projecte impulsat pel Taller de Músics de Barcelona, la prestigiosa escola on va estudiar la sesrovirenca.




MILIONÀRIA

Que jo sé que he nascut per ser milionària
com si plogués llençant els bitllets pels aires
un dia per Mumbai i el següent a Malta
sempre ben escortada a prova de bala
 
I el que voldria és tenir un Bentley
de color blanc i un de color verd
però tot això sé que no ho puc fer
fins el dia que tingui molts diners
I el que voldria és tenir... 
 
Fucking money man
Només vull veure bitllets de cent
Fucking money man
Signe del dòlar dintre la ment

Que jo sé que he nascut per ser milionària
perquè em tanquin el Louvre així com el Macba
cada dia celebrant el meu cumpleanys
i dos lleopards corrent pel jardí de casa
 
I el que voldria és tenir 
 
Fucking money man
Només vull veure bitllets de cent
Fucking money man
Signe del dòlar dintre la ment
 
Porto dos Audemars
fets a mà coberts de diamants
i un Hublot Black Caviar Bang bang 
que te'l puc regalar
 
Tinc un xaval contractat
perquè m'obri els regals de Nadal
tanco el centre comercial
i em menjo jo sola un gelat
 
Cava o champagne
popin' botelles
bautitzo el iot
compro una estrella
tinc una illa que té el meu nom 
Però el que voldria és tenir… 
 
Fucking money man
Només vull veure bitllets de cent
Fucking money man

Signe del dòlar dintre la ment

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais