I la votació popular ha decidit que...

Manel, Anna Roig, els Quicos i Amelie, els més ben valorats als Premis Enderrock 2012

| 28/02/2012 a les 12:15h
Arxivat a: Enderrock
Amb un recompte final de més de 22.000 vots recollits a través d'Enderrock.cat, ja hi ha el veredicte del públic als Premis Enderrock 2012 en totes i cadascuna de les categories. Manel, La Pegatina, Obrint Pas, Anna Roig i l’Ombre de ton Chien, Joan Masdéu, Cesk Freixas, Quico el Célio, el Noi i el Mut de Ferreries + Pep Gimeno ‘Botifarra’, Terratombats, AmelieEstopa, Els Catarres i Sopa de Cabra han estat guardonats. Voleu saber quin premi s'han endut?
 
En la categoria de pop-rock, el públic ha coincidit amb la crítica valorant el treball 10 milles per veure una bona armadura (DiscMedi / Warner) de Manel, que també s'emporten el guardó a millor cançó per “Benvolgut". El reconeixement al millor directe ha recaigut en l'eufòria mestissa de La Pegatina, mentre que el millor artista de pop-rock del 2011 segons la votació popular ha estat Obrint Pas.

Anna Roig i l’Ombre de ton Chien ha estat els més guardonats en la categoria de cançó d'autor, amb dos premis: el de millor disc –per Bigoti vermell (Satélite K)– i el de millor directe. La millor cançó de cançó d'autor ha estat per “El carrer dels jocs florals”, de Joan Masdéu, i el guardó al millor artista se l'emporta el penedesenc Cesk Freixas.

Pel que fa al folk i noves músiques, Quico el Célio, el Noi i el Mut de Ferreries + Pep Gimeno ‘Botifarra’ han estat els grans protagonistes. S'han emportat tres guardons: millor disc –per La Barraca (DiscMedi, 2011)–, millor cançó –per “Havanera de canyes i fang”– i millor artista. Finalment, el guardó de millor directe ha recaigut en Terratombats.

El grup revelació del 2011 segons el públic ha estat Amelie, que també guanya el premi a millor web (www.amelie.cat). El millor artista en altres llengües ha estat Estopa, i la millor lletra de cançó, “Jenifer” d’Els Catarres. El guardó al millor videoclip ha recaigut a “Aniversari”, de Manel, i el DVD musical El retorn de Sopa de Cabra. La millor portada de disc ha estat Coratge d’Obrint Pas, i la millor sala de concerts, l'Apolo.

Aquí trobareu el veredicte dels Premis Jaç 2012, aquí els guardons dels lectors de la capçalera 440Clàssica i aquí una notícia específica per a la categoria de folk i noves músiques.

També podeu escoltar les llistes de Spotify dels Premis Enderrock 2012:
Premis Enderrock 2012 per votació popular
Premis Enderrock 2012 de la crítica - 50 discos imprescindibles
Premis Enderrock/Sons 2012 # Discos de l'any 2011
Premis Enderrock 2012 de la crítica en altres llengües
Sons 26 # Discos internacionals de l'any
Premis Jaç 2012


Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais