El mite de Don Joan arriba a Peralada

Avui s'estrena a Peralada l'òpera 'Don Giovanni' protagonitzada per Carlos Álvarez

| 03/08/2012 a les 10:32h
Arxivat a: 440Clàssica&Jazz
Don Giovanni és una de les obres mestres de Mozart i forma part de l'anomenada trilogia Da Ponte –les tres obres compostes per Mozart i amb llibret de Lorenzo Da Ponte–, juntament amb Così fan tutte i Les noces de Fígaro.


Avui s'estrena un dels plats forts de l'edició d'enguany al Festival Castell de Peralada. Don Giovanni, l'enigmàtica òpera de Mozart basada en el mite de Don Joan, arriba avui al festival empordanec –també és l'estrena a l'Estat espanyol d'aquesta producció– amb el baríton Carlos Álvarez en el rol de Don Giovanni. La proposta de la Deutsche Oper de Berlín, que celebra el seu centenari, ha estat qualificada d'exemplar, sorprenent i atractiva. Després d'haver cantant a Viena, Zuric i Salzburg, el baríton malagueny Carlos Álvarez encarnarà el paper de protagonista, acompanyat del seu fidel Leporello, a qui posarà veu Robert Gleadow. Yosep Kang i Patrizia Cofi seran la parella Don Ottavio i Donna Anna, i Marko Mimika i Jana Kuruçová seran els camperols Masetto i Zerlina. La ultratjada Donna Elvira serà Dinara Alieva i el temut Commendatore, Ante Jerkunica. La direcció d'escena la signa Roland Schwab i la batuta anirà a càrrec de l'espanyol Guillermo García Calvo, ja consagrat a la Staatsoper de Viena i a Alemanya. Aquesta òpera es podrà escoltar de nou el diumenge.




Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais