Veus de dona al mes de juny

La revista inclou un disc recopilatori de les veus femenines més emblemàtiques del moment

| 01/06/2015 a les 07:00h

El mes de juny arriba a Enderrock en clau femenina amb la jove vigatana Núria Graham a la portada. Aquest número de la revista anirà acompanyat d'un àlbum recopilatori de les veus femenines del moment, Dones i cançons 2015 (EDR Discos). Artistes com ara Gemma Humet, Meritxell Gené, Carla o Rusó Sala canviaran les seves cançons per paraules a les entrevistes que inclou aquest número. A més, també conté un especial del cinquantè aniversari del mític concert dels Beatles a Barcelona: quatre relats inèdits il·lustrats que s'inspiren en la nit màgica que va viure la capital catalana ara fa mig segle. Un viatge en el temps més proper són els deu anys que celebren els Amics de les Arts sobre els escenaris. La revista de juny també dedica un espai a una de les novetats musicals més esperades: el retorn de La Banda Impossible, amb la veu de Pemi Fortuny com a novetat estrella del Canet Rock. El número 237 d'Enderrock ja està disponible en format digital a l'iQuiosc i al llarg de la setmana arribarà als quioscos.

Portada EDR 237

Cinquanta anys després de la nit que The Beatles va ocupar la plaça Monumental de Barcelona en ple franquisme, Enderrock vol retre homenatge a aquella nit màgica des de la ficció. A partir de quatre relats inèdits, els escriptors Jordi Sierra i Fabra, Jordi Nopca, Jordi Cussà i Bel Olid reviuran la vetllada històrica, acompanyats amb la interpretació personal de cinc il·lustradors i il·lustradores: Roger Padilla (Manel), Anna Grimal, Carla Serrat (Carla), Mercè Canals i Carla Ledo.

El retorn de Pemi Fortuny als escenaris amb La Banda Impossible, en un concert únic al Canet Rock, representa un fet inèdit des que la veu de Lax'n'Busto va abandonar els escenaris. Serà com a record al rock català dels 90, amb una aparició fugaç al Canet Rock. Per la seva banda, La Pegatina presenta la seva cinquena referència, Revulsiu (Dro/Warner, 2015), una nova pulsació en el camí dels de Montcada i Reixac. 

El nou número d'Enderrock recull la veu de les dones de la cançó catalana més emblemàtiques del moment: Núria Graham, que aixeca el vol a la porta pel seu nou disc, Bird Eyes (El Segell del Primavera, 2015), Rusó Sala, Carla, Gemma Humet o Meritxell Gené

El concert del mes caçat per l'objectiu del fotògraf Xavier Mercadé és el retorn d'Inadaptats, que encara que només fos per a l'ocasió, va viure una nit màgica i plena d'intensitat al cor del Penedès.

Els Amics de les Arts i les seves dues dècades a dalt dels escenaris també tenen lloc en aquest número, perquè presenten el Festivalot i una sèrie d'actes per commemorar la dècada.
Arxivat a: Enderrock