Arquitecte del so, músic de la pedra

Gaudí i el Modernisme, a la revista 440Clàssica

| 16/12/2015 a les 15:00h

El número 27 de la revista 440Clàssica&Jazz és ben especial. L'ocupa el genial arquitecte Antoni Gaudí i tot l'univers simbòlic que va ser capaç de crear: un món de formes fantasioses i pràctiques alhora i una visió artística pionera on la música té un paper més central que el que s'havia cregut fins ara. La relació de Gaudí amb la música i un seguit d'articles sobre el Modernisme ocupen bona part d'aquest número corresponent als mesos de desembre i gener.


El número, que s'ha fet amb la col·laboració de The Gaudí Research Institute, rastreja la relació entre l'obra de Gaudí i la música des de diversos vessants: des de l'atenció extrema que l'arquitecte tenia envers l'acústica a totes les seves construccions fins a la presència dels elements musicals en els potents jocs simbòlics que ideava, passant per les seves inquietuds socials i pels paral·lelismes amb un altre geni de la creació posada al servei de la litúrgia, Johann Sebastian Bach

A més, el número ofereix entrevistes amb els tres residents a l'actual cicle de residències artístiques a la Pedrera (Josep Ramon Olivé, Ricard Rovirosa i Esther Pinyol), amb la directora artística del Gran Teatre del Liceu, Christina Scheppelmann, i amb el compositor resident a L'Auditori i el Palau de la Música Catalana, Hèctor Parra.

Altres continguts d'aquest número que coincideix amb les festes de Nadal són un article sobre els Germans Pla de Balaguer i les ressenyes de novetats discogràfiques i editorials de clàssica i de jazz. A més, Marcel Gorgori ens parla de Puccini i el cuiner de la Fundació Alícia Jaume Biarnés, seguint la línia gaudiniana del número, ens presenta els Molls Gaudí que va idear un altre geni, Ferran Adrià, inspirant-se en la tècnica del trencadís.  


Arxivat a: 440Clàssica&Jazz, Antoni Gaudí, modernimse, música clàssica