Festivals

El festival de Porta Ferrada serà organitzat per la promotora del Cruïlla

L'empresa promotora del festival barceloní assumeix l'organització de l'històric festival de Sant Feliu de Guíxols per 3 anys

| 19/11/2025 a les 17:30h

El festival de Porta Ferrada en una edició passada
El festival de Porta Ferrada en una edició passada | Júlia Termes
L'empresa promotora del festival Cruïlla, Barcelona Events Musicals, ha guanyat l'adjudicació pública del festival Porta Ferrada de Sant Feliu de Guíxols, segons han confirmat des de la promotora a Enderrock. L'adjudicació a Barcelona Events Musicals és de tres anys i contempla per a aquest trienni un pressupost mínim de 10.373.080,77 euros.

Així, Barcelona Events Musicals s'ha imposat a Clipper's Live —responsable del Nits de Barcelona o el Cap Roig—, i The Project —qui havia gestionat el festival durant els darrers 11 anys, a més del Festival de Jazz de Barcelona o el Guitar BCN—. Inicialment, també hi havia una quarta promotora, la valenciana Mensajeros del Jazz, que gestiona les Noches del Botánico a Madrid i que es va retirar a mig procés del concurs de licitació. 

Segons informa el periodista Jordi Bianciotto a El Periódico, el festival mantindrà els dos escenaris principals ja existents, el Guíxols Arena i l'Espai Port; vol estendre la programació amb alguns concerts de primavera i estiu, i la direcció i projecte artístic de la mostra seguirà vinculat a l'Ajuntament a través de la figura del programador actual Albert Mallol. Altres aspectes que també estableix l'adjudicació del festival de Porta Ferrada és destinar un pressupost mínim d’1.900.000 euros per a la contractació artística en cada edició. A més, s’han de programar un mínim de 20 espectacles; deu d'ells han de ser internacionals i exclusius a Catalunya durant aquella temporada, i un mínim de quatre han de ser d'artistes que cantin en català.
 

Simple Minds al Festival de Porta Ferrada (23/07/2022) Foto: Jordi Garcia Almansa


El festival de Sant Feliu de Guíxols és una de les mostres de música d'estiu més antigues de tot l'estat. Va néixer el 1957, i en els darrers anys, oferia una mostra eclèctica que combinava grans noms del pop-rock tant estatal com internacional, i també reservava una part de la programació a la música clàssica i el jazz.
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, festivals, porta ferrada, cruilla

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.