Actualitat

Les veus dels himnes del futbol català: Pelat i Pelut

Fins a finals d'agost, repassarem diferents himnes que els grups i artistes catalans han fet per equips de futbol d'arreu dels Països Catalans

| 13/08/2026 a les 17:00h

El cromo de Pelat i Pelut
El cromo de Pelat i Pelut
Tradicionalment, els himnes futbolers seguien unes pautes fixes i previsibles amb ritme de marxa, tonalitat major, arengues al valor i la noblesa de l’equip i tòpics pomposos. Però en les darreres dècades, tot i que el futbol s’ha anat fent més uniforme, els himnes dels clubs han adoptat formes diverses, abraçant gèneres, lletres i ambients sonors de tota mena i explorant el que els fa més genuïns i singulars. Es pot comprovar escoltant el mapa interactiu Els himnes del futbol català, del programa Tot gira de Catalunya Ràdio. I com que està farcit de cançons dels grups i artistes de l’escena, Enderrock ha passat de la col·lecció del Mundial i ha creat els cromos dels músics dels Països Catalans que han cantat als seus colors amb amor incondicional. Avui descobrim l’himne del CF Folgueroles, de Pelat i Pelut.


A Folgueroles es va voler confiar en una formació local a l’hora de reimaginar l’himne del club osonenc. La banda que va rebre l’encàrrec va ser Pelat i Pelut, capitanejada pel cantant Xevi Abril. L’himne té l’estil tan característic del seu pop-fusió festiu amb vents.
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, himnes, Futbol, L'àlbum de cromos d'Enderrock, actualitat, pelat i pelut

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.