L'Orquestra Nacional de França a L'Auditori

Un programa amb la nautralesa com a protagonista

| 13/03/2011 a les 06:59h

El dilluns 14 de març, l’Orquestra Nacional de França visita L’Auditori de Barcelona de la mà del seu director titular, Daniele Gatti, i dins la Temporada Ibercamera.


Daniele Gatti és un dels directors d’orquestra actuals més sol·licitat per les grans orquestres i festivals europeus. Des de l’any 2008 és al capdavant de l’Orquestra Nacional de França, i compagina aquesta tasca amb el càrrec de director general de l’Òpera de Zurich (des de final del 2009). Enguany tornarà al Festival de Bayreuth per dirigir l’òpera Parsifal, conduirà l’orquestra holandesa Royal Concertgebouw i també serà al capdavant de la Filharmònica de Viena en una gira per Alemanya i al concert que se celebrarà a Viena per celebrar l’aniversari de Gustav Mahler, on s'interpretarà la Simfonia núm. 9.
L’Orquestra Nacional de França debuta a la temporada Ibercamera amb un programa on la natura és la protagonista. Ludwig van Beethoven no va ser el primer a descriure simfònicament la naturalesa, sinó que compositors com Franz Joseph Haydn i Antonio Vivaldi ja s’hi havien dedicat abans.
La Pastoral, subtitulada pel mateix compositor com Records de la vida campestre, és considerada una de les obres centrals del repertori simfònic. Aquesta amplia l’estructura habitual de la simfonia, que inclou un moviment addicional com a preludi del final. Igor Stravinski va concebre La consagració de la primavera el 1913 per al ballet coreografiat per Vaslav Nijinski.
Arxivat a: 440Clàssica&Jazz