
La història de la música popular catalana, i concretament la de la música folk, no es pot escriure sense tenir en compte la feina del badaloní Joan Soler i Amigó, lletrista que ha acompanyat els músics populars al llarg de cinc dècades, treballant al seu costat i subministrant-los matèria literària per cantar.
El recentment publicat 50 anys 100 cançons recull bona part d'aquesta feina: 100 cançons que van des de la primera "Vella xiruca" i les adaptacions de peces populars d'arreu del món perquè les cantessin els integrants del Grup de Folk fins als recents projectes Pau i treva i Mar Mur, reflexions cantades sobre el món actual compartides amb els músics Jordi Fàbregas, Toni Torregrossa i Maurizio Martinotti.
El llibre també inclou apartats dedicats a les traduccions de Jacques Brel, les col·laboracions amb Jaume Arnella (amb la imprescindible "Les rondes del vi"), les espirituals negres, els treballs amb Ara Va de Bo i Els Baldufes, etc.
Foto: Músics del Grup de Folk durant l'històric festival del 1968 al Parc de la Ciutadella de Barcelona.







.gif)


