
El Banc Sabadell Vijazz es defineix com "un esdeveniment festiu i participatiu en el qual es donen a conèixer els millors vins i caves del Penedès a ritme de jazz". Una definició clara com l'aigua però gustosa com una copa ben triada. La combinació entre concerts gratuïts d'estrelles del jazz mundial i tot un cicle d'activitats paral·leles (fira de vins i caves, tastos comentats, visites a cellers, maridatges, cercaviles de brass bands i espectacles al carrer) defineixen el caràcter d'un cap de setmana intens que conjuga un dels mons musicals més sofisticats d'àmbit internacional amb el patrimoni i la sòlida cultura vinícola de la comarca.
El cartell de la setena edició combina noms de llegenda (començant pel pianista Chick Corea, que presenta per primer cop a l'Estat espanyol la seva nova formació The Vigil), algunes estrelles consagrades a escala internacional (el guitarrista John Pizzarelli, la pianista i cantant Eliane Elias), propostes més avantguardistes (Phronesis i el trio Medeski, Martin & Wood) i valors diversos de l'escena catalana (Roger Blàvia, Barcelona Big Blues Band, Astrio).
El festival començarà ben ple de ritme i a tota castanya avui dijous 4 de juliol amb la Barcelona Big Blues Band, acompanyada de dos músics excepcionals: el saxofonista Big Dani Pérez i la cantant barcelonina Myriam Swanson. Actuaran a l'escenari Rambla a les 20.30 h.
Demà divendres 5 de juliol hi ha dues propostes prou interessants. Del Regne Unit arriben els escandinaus Phronesis, una de les formacions que més sensació estan causant els darrers temps en el circuit del jazz europeu, que actuaran a l'escenari Jaume I a les 21 h. Al mateix escenari, a les 23 h actuarà la de la cantant i pianista de Sao Paulo Eliane Elias a l'escenari Jaume I, i a l'escenari Rambla, a les 0.30 h actuaran els catalans inclassificables Astrio. Al centre de la vila començarà a desfilar la Mobie Dixie Brass Band, que mirarà de vconvertir un cap de setmana d'estiu a l'Alt Penedès en un Mardi Gras de Carnaval a Nova Orleans. El combo vallesà desfilarà el 5, 6 i 7 de juliol.
Dissabte 6 de juliol concentra quatre actuacions, a més de la cercavila dixieland. A les 13 h a Cal Figarot actuarà el Leo Tejedor Quartet. A les 21 h, el trio Medeski, Marin & Wood pujarà a l'escenari Jaume I, i a les 23 h els rellevarà i el guitarrista de swing nord-americà John Pizzarelli. Finalment, a les 0.30 h pujarà a l'escenari Rambla el percussionista i baterista polifacètic Roger Blàvia, acompanyat d'un trio de luxe: Jordi Bonell, Eduardo 'Dudu' Penz i Raynald Colom.
El grup nou de Chick Corea
El plat fort del festival arribarà diumenge 7 amb l'actuació del gegant del jazz Chick Corea, que actuarà a l'escenari Jaume I a les 21 h acompanyat pel seu conjunt The Vigil, format per quatre instrumentistes d'excepció: Christian McBride (contrabaix), Tim Garland (saxo, flauta i clarinet), Marcus Gilmore (bateria) i Charles Altura (guitarra). Una formació que promet volar alt a l'escenari i que, a més, tindrà ben aviat el seu corresponent treball discogràfic.
Foto: Chick Corea






.gif)


