
Canals es definia com "educador de formació, cantant i animador de professió i somiatruites inconformista de vocació". La seva vida artística tenia múltiples fronts oberts, com a cantant i líder de Kumbes del Mambo, com a animador infantil, com a cantautor... i de tant en tant encara es treia altres projectes intermitents del barret com Les Granotes de la Bassa o el grup d'havaneres iconoclastes Es Pescadors de ses Polles d'Aigua des Daró. Anteriorment també havia editat un disc amb el grup Cavall de Cartró: Dansim dansam (PDI, 2001).
A més, era l'impulsor del Biberó Rock, un festival musical adreçat al públic familiar que tenia lloc cada estiu a Can Joval, una casa de colònies de Clariana de Cardener, a prop de Solsona. També va ser l'impulsor de l'homenatge que diversos animadors catalans van fer a Xesco Boix amb motiu dels 25 anys de la seva mort, i que es va reflectir al disc Encaraensencantes (Rediscus!, 2009). Oriol Canals era fill d'una cosina de Xesco Boix.
Amb Kumbes del Mambo va enregistrar dos discos: Kumbes del Mambo (autoeditat, 2001) i Catxondeio (Rediscus!, 2007); com a Oriol Canals, quatre: Les cançons de l'àvia (autoeditat, 2001), A cau d'orella (Salseta Discos, 2005), Buum Buum (Salseta Discos, 2012) i Tauró a la vista (amb Els Pumelus, Salseta Discos, 2013), i com a Oriol Foll, dos més: Roc (amb laBanda de l'All, Rediscus, 2010) i Foc (Rediscus!, 2010).

L'últim apunt que va fer al Facebook, del 16 de desembre, deia: "Amics i amigues. Aquest any m'agafo vacances nadalenques. Amb ganes de renovar energies i forces per començar el 2015 encara amb més il·lusió!!!! Ens esperen moltes bones estones per cantar, ballar, explicar contes, riure, plorar i el que surti! Mentrestant us aniré deixant fotografies i regalets a la meva web i podeu xafardejar l'agenda per trobar-nos ben aviat. Una forta Abraçada i molt Bones Festes!!".







.gif)


