El
Violinàrius, el cap de setmana monogràfic dedicat al món del violí tradicional al CAT de Gràcia, celebrarà la seva quarta edició els dies 8 i 9 de maig, amb tallers, concerts i àpats al voltant de les tradicions violinístiques d'Occitània, el Piemont i Catalunya.
El Violinàrius arrencarà divendres 8 de maig a la tarda amb diversos tallers: de violí de Catalunya amb
Francesc Tomàs 'Panxito', de danses del Piemont amb
Gabriele Ferrero, de violí de l'Alvèrnia amb
Basilé Brémaud i
Mana Serrano, i de jota del Priorat i la Ribera amb
Lídia de Mena i
Panxito. El mateix divendres a la nit hi haurà el plat fort del Violinàrius: concert-ball amb el quintet piemontès-occità-català
A Tots Crins, que integren els músics occitans
Basile Brémaud,
Mana Serrano i
Perrine Bourel, la catalana
Anaís Falcó i el piemontès
Gabriele Ferrero.
L'activitat continuarà l'endemà, dissabte 9, amb més tallers de violí, de dansa i de música improvisada. Després, un vermut musicat donarà pas al dinar conjunt, i a la tarda, després de més tallers, es farà la cloenda i el final de festa amb mostra de violins al bar.