Actualitzat el 05/09/2019

Beirut a Barcelona

La ciutat libanesa és la convidada a les Festes de la Mercè del 2019

Ciutat amb molts punts en comú amb Barcelona -històrics, demogràfics. culturals-, situada just a l'altre extrem del Mediterrani, Beirut és la ciutat convidada a les Festes de la Mercè de 2019. Del 20 al 24 de setembre, hi serà present a través de teatre, dansa, música i cinema. 
El teclista Tarek Yamani serà un dels representants de la cultura de Beirut a la Mercè Foto: Darine Hotait

En l'apartat musical, un plat fort de la presència de la cultura de Beirut a les festes de la Mercè serà el concert del pianista Tarek Yamani (divendres 20 de setembre, avinguda de la Catedral, 22.30 h, entrada gratuïta). Liderant un trio que completen el baixista Elie Afif i el bateria Khaled Yassine, aquest músic crescut a Beirut i establert actualment a Nova York ofereix una poderosa fusió de jazz amb el tarab, el concepte que fa referència a la força emocional de la música i que banya les diverses tradicions de l'Orient Mitjà, i a les quals s'acosta, entre altres instrumetns, amb un teclat adaptat per emetre quarts de to. Després de debutar discogràficament amb el treball Ashur (autoeditat, 2012) i de polir la seva amalgama sonora amb l'extraordinari Lisan Al Tarab: Jazz Conceptions in Classical Arabic (autoeditat, 2014), en el seu darrer àlbum, Peninsula (autoeditat, 2017), explora els diversos ritmes populars de la península Aràbiga. 

Altres activitats interessants de la festa vinculades a la ciutat convidada es concentraran en els escenaris de l'eix que va del passeig Lluís Companys al parc de la Ciutadella. Així, amb entrada gratuïta, s'hi podran veure l'espectacle Mouhawala Oula (escenari Til·lers del parc de la Ciutadella, del 20 al 23 de setembre, cada dia a les 21.45 h), en què la ballarina Alexandre Paulikevitch explora el baladi, un estil de dansa egípcia vinculat a les dones del camp, donant-li un contingut reivindicatiu i feminista; la popular companyia Metro al Madina presentant Hishik Bishik Show (passeig de Lluís Companys, del 20 al 23 de setembre, passis a les 22.30 h i les 0.45 h), on recreen l'ambient cosmopolita dels cabarets de Beirut a principis del segle XX; l'artista Anthony Kmeid, libanès resident a Barcelona (parc de la Ciutadella, del 20 al 23 de setembre, 22.30 h), presentant l'obra Pare meu, inspirada en el seu pare i en la història del port de Beirut; el ballarí Bassam Abou Diab i el percussionista Ayman Sharaf El Dine, unint música tradicional i dansa contemporània a Under the Flesh (parc de la Ciutadella, del 21 al 24 de setembre, 13.45 h), i l'espectacle Una nit a Beirut (del 20 al 23 de setembre, escenari de la Cascada, 23.00 h), que cada nit reunirà bona part dels artistes abans citats, al voltant de la música i les projeccions, per evocar les nits en què, en temps de guerra, molts veïns de Beirut es refugiaven en la música i la dansa per escapar de l'angoixa i les dificultats del dia a dia.


La companyia de Beirut Metro al Madina presentarà l'espectacle

Navega per les etiquetes

MercèBarcelonaBeirut

FEU EL VOSTRE COMENTARI

Per comentar les notícies cal que estiguis registrat. Si ja hi ets, introdueix a continuació el correu electrònic i la clau. En cas contrari, fes clic al botó «Registra't» per donar-te d'alta.
Amb el suport de:
IMUSIC.CAT és el projecte de webs musicals del Grup Enderrock.
GRUP ENDERROCK EDICIONS S.L.
c. Mallorca, 221, sobreàtic · 08008 Barcelona · Tel. (+34) 93 237 08 05 · [email protected]