Projecte Mut regala 23 poesies musicades

Els eivissencs editen un recopilatori poètic que es podrà descarregar fins a Sant Jordi

| 22/04/2015 a les 14:59h
Arxivat a: Enderrock
Des de l'any 2009, quan Projecte Mut va publicar Poèsica (autoeditat), la banda eivissenca ha musicat 23 poemes. Coincidint amb el 23 d'abril, vol regalar al públic un recull dels poemes que ha anat incorporant al llarg de quatre àlbums. Fins demà es podrà descarregar el recopilatori a través del seu web.
Projecte Mut Foto: Andrés Iglesias

Sant Jordi és el moment ideal per fer palesa la relació estreta que hi ha entre poesia i música. La banda de rock-folk eivissenca Projecte Mut s'ha sumat als artistes que celebren la diada d'una manera musical. Per a l'ocasió posen en descàrrega directa les 23 poesies que han musicat al llarg de la seva carrera: fins demà, 23 d'abril, estarà disponible aquest recull, on hi ha obres de Marià Villangómez, Jordi Marí i Nora Albert, entre altres. "Volíem fer un regal a tota la gent que ens segueix i que ens ha fet arribar fins on som, i després aprofitar també la casualitat que, a dia d'avui, el nombre de poesies que hem musicat durant tota la nostra discografia sumen 23, que és el dia d'abril en què se celebra Sant Jordi", explica la banda.



El recull conté peces de tots els seus treballs discogràfics: Poèsica (autoeditat, 2009), Corda i poal (Duradisc, 2012), Col·lecció de satèl·lits (LBAM Records, 2013) i el recent Idò (LBAM Records, 2014), amb la intenció de transmetre un missatge clar: "Sovint és important tenir en compte altres aspectes com la mètrica o l'estructura, però el primordial és el missatge", i afegeixen que "només cal escoltar les cançons fetes a partir d'aquests poemes per adonar-se que la poesia no és avorrida. Sovint, les paraules acompanyades de música arriben d'una manera més fàcil i directa. Intentem fugir del clixé que els poemes musicats sempre són cançons denses o de caire nostàlgic". 

Algunes de les peces incloses en aquest treball s'han remasteritzat per a l'ocasió, sobretot les de  Poèsica i Corda i poal. No descarten plasmar aquest recull en forma de concert, però de moment l'objectiu és fer arribar aquest "regal" al públic, en format digital i a través de descàrrega directa. Fins al 23 d'abril estaran disponibles al seu web.

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais