Bellako, mètal del Maresme

Bellako és actualment un clar referent del thrash mètal català i internacional

| 16/10/2016 a les 15:00h
Arxivat a: Enderrock
Extinction (autoeditat 2016) és el darrer i flamant disc dels maresmencs i, clarament, la culminació d'un últim any ple de concerts per tot l'Estat espanyol, on han destacat els bolos que han fet com a grup de suport al seu grup germà Crisix.


Per saber més d'aquesta nova proposta vam enfilar la N-II fins a Mataró. Guiant-nos pel fum que sortia d'una de les finestres del local d'assaig vam localitzar els cinc components Bellako: Ricard Salvatella 'Pal' i Roy Garzón 'Roy' a les guitarres, Carlos Pavón a la bateria, Reno al baix i Roberto Sáez 'Rob' a la veu.

El grup es va formar el 2011; el 2012 vau editar Zombieland, i dos anys més tard, el 2014, Infection. Ara arriba Extinction. Quin ha estat el procés?
Roy:
Fa un any vam decidir posar-nos a compondre nous temes. Tot seguit vam fixar una data per gravar, i després un calendari amb totes les tasques que havíem de fer. Des d'aquell dia fins ara hi ha hagut molta feina al darrere, però ha estat meravellós. En definitiva, els nous temes són senzillament Bellako polits al màxim. Cada cançó ofereix una nova idea o una manera de veure com ha estat l'evolució aquests últims anys.
Rob: Efectivament, Extinction neix amb una formació renovada, i per tant han caigut noves composicions respecte als anteriors àlbums, però sense perdre l'essència del grup.

Quina resposta espereu de la crítica especialitzada, i el més important, del vostre públic?
Rob:
Senzillament esperem que sigui benvingut a l'escena, i que a la gent li agradi tant com a nosaltres o més. Aquest nou disc pretenem que sigui una patada a la boca de la penya, musicalment parlant esclar.

Heu publicat set videoclips, el més recent “Planta Madre + Humo”, del darrer disc. Com ha estat aquest enregistrament?
Roy:
El vam gravar a l'aeròdrom que hi ha entre Igualada i Òdena. La realizació ha estat a càrrec de la gent de Metal Films i l'han dirigit Juli Bazooka, cantant de Crisix, amb la col·laboració de Sagan i Bezpalov d'Umo.

Heu realitzat 85 directes fent gira per l’Estat espanyol. I ara què?
Rob:
Ara la idea és fer una gira com a caps de cartell. Volem portar la nostra extinció a tot arreu.

"Fallo" és el vostre crit de guerra. Quin significat té?
Pal: És la nostra manera de dur les coses, al límit. Ja sigui en un bolo, de festa o en qualsevol cosa que es pugui fer en gran, un mateix pot anar "a fallo", que vol dir que s'ha passat fumant, bevent o fent qualsevol cosa que pugui ser graciosa. Bellako sempre anem a "Fallo".




Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais