Espai metàl·lic: Blaze Out

Batent registres al món del mètal

| 20/11/2016 a les 15:00h
Arxivat a: Enderrock
Els discos de Blaze OutHeadshot (autoeditat 2013), Metallica vs. Iron Maiden (Digital Track Free 2015) i Backlash (autoeditat 2015), són el precedent a l'explosió produïda amb la cançó “Wrath Afire” i el videoclip del seu darrer disc, que ja porta prop d'un milió cinc-centes mil de reproduccions a YouTube.



Blaze Out
, format per Gerard Rigau a la veu i guitarres, Sergi Rigau a la bateria, germans tots dos de Castelldefels, Carles Coma al baix i les veus, de Barcelona, i David Lleonart guitarra i veus, de Montcada i Reixac, són una de les bandes revelació del mètal més potents del país. Van ser finalistes de la Metal Battle Spain 2016 per davant de 155 grups, i han participat en infinitat de concerts entre els quals destaca el recent Ripollet Rock davant 5.000 espectadors. El quartet barceloní arrossega un munt de fans en tots els seus directes. Parlem amb Gerard Rigau al centre logístic que té la banda a Bellvitge per saber més coses d’aquest èxit tan fulgurant que ha suposat "Wrath Afire". 

Heu polvoritzat tots els registres de visionat d'un videoclip dins el gènere del mètal a l'Estat espanyol. Després d'un mes de l'estrena ja l'han vist gairebé un milió quatre-centes mil persones, com s’aconsegueix aquesta fita?
La veritat és que és una conjunció de factors i ens considerem afortunats de tenir tants amics tan qualificats i disposats a col·laborar en la causa Blaze Out i sobretot gràcies a la participació al videoclip del nostre amic Jordi Wild. Jordi és un famós youtuber amb cinc milions i mig de subscriptors al seu canal "El rincón de Giorgio".

Quina diferència hi ha en aquest vídeo respecte als altres que es produeixen a la resta del territori?
És molt senzill, t’agradarà o no la temàtica i el nostre estil, però és indiscutible que la realització i producció és professional, s’ha rodat com si fos una pel·lícula. Per exemple hem utilitzat una grua de cap calent robotitzada que fa que tinguem unes preses brutals i que et doni una quantitat de plànols en moviment que una persona és impossible que et doni. Per fer un paral·lelisme, Airbourne utilitza aquest sistema, el videoclip està fet a cinquanta frames a càmera lent, així que fa la impressió que estiguessis veient-lo en una altra dimensió.

I ara quins són els vostres projectes més immediats?
Estem tot el dia al nostre estudi de gravació i entre producció i producció que fem per a altres grups anem treballant en els nous temes que comencen a consolidar-se. Pel que fa al tercer disc, serà diferent del segon, m’explico: al segon vam fer tota la gira i un cop acabada ens vam posar a compondre, i en aquest volem combinar els directes amb les composicions i que tot vagi creixent.


Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais