77 Seventy Seven, els AC/DC catalans

Una de le bandes més potents del hard-rock a Catalunya

| 18/12/2016 a les 15:00h
Arxivat a: Enderrock
Amb un directe espectacular, els barcelonins 77 Seventy Seven s’han guanyat un públic fidel amb incendiaries actuacions i innumerables concerts arreu d’Europa, l’estat espanyol i Catalunya. A l’espera d’un nou disc del quartet, hem parlat amb el seu guitarrista, LG Valeta, que ens posa al dia dels projectes de la banda. 
77. Foto: Carles Rodríguez

Avui diumenge culmineu la gira per l'Estat espanyol amb Saxon i Girlschool, i tot just acabeu d'anunciar nova gira europea per al març amb Horisont i Black Mirrors. Quants cops heu voltat per Europa i amb qui? 
Doncs la veritat és que hem fet moltes gires europees i ara mateix he de fer memòria per recordar-les, però em vénen al cap les mes recents. Aquest any hem fet una gira com a caps de cartell principalment, tot i que els últims quatre concerts vam acompanyar la Kyle Gass Band per França. L'any passat, vam girar primer amb Michael Schenker's Temple of Rock i acte seguit amb Danko Jones. La gira va durar un mes i entre les dues gires i per omplir dies lliures vam fer alguns concerts pel nostre compte amb Dead Lord, companys de segell discogràfic.

Dels vostres primers temps quines gires recordeu amb més entusiasme? 
Les que vam fer amb Bullet per Europa i Escandinavia al 2012, era la primera gira en la que anàvem amb autobús, al 2013 amb Psychopunch, un grup punk-rock de Suecia, per tota Europa també. L'última en bus va ser al 2014 obrint per als noruecs Audrey Horne, la primera gira en la que l'Andy i en Guillem ens van acompanyar i només feia 2 setmanes que estaven a la banda. Als anys 2010, 2011, 2013, i a principis de 2014 vam fer gires pel nostre compte per diferents països com Italia, Alemanya, França, Suecia, Noruega, Holanda, Suïssa i Anglaterra. Entre gires per Europa sempre hem estat girant per Espanya o si no gravant disc.



Ja teniu a punt el nou disc? 
Ara mateix estem treballant amb els nous temes que esperem gravar el 2017. Estem en fase de preproducció i en termes generals de composició i so. No podem avançar res més perque està tot molt verd, tot i així cada vegada ens ve més de gust provar nous camins i incorporar encara més vocabulari a la nostra música, tot dins el rock òbviament.

En referència a l’essència "77 versus AC/DC" en quin punt us trobeu actualment? 
Nosaltres hem estat i som molt fans de l'era Bon Scott, i som conscients que hem creat una imatge d' "els AC/DC catalans". però ja no ens sentim tan identificats amb ells. En aquest últim disc hem incorporat més llenguatge del rock dels setanta en general amb pinzellades de Thin Lizzy, Slade, The Sweet Led Zeppelin, per anomenar grups coneguts, però també d'altres bandes dels 70 com Hard Stuff, Sir Lord Baltimore, Brownsville Station o Cactus.

Components: 
Armand Valeta (veu i guitarra rítmica), LG Valeta (guitarra), Guillem Martínez (baix) i Andy Cobo (bateria). 

Discografia 77 Seventy Seven
21st Century Rock
(Listentable Records, 2010), High Decibels (Listentable Records, 2011), Maximum Rock’n’roll (Listentable Records, 2013) i Nothing's Gonna Stop Us (Century Media, 2015).

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais