Espai metàl·lic: Soul Dealer

Un retorn al heavy clàssic

| 29/01/2017 a les 15:00h
Arxivat a: Enderrock
El quintet de Granollers acaba de publicar el seu segon disc, Holy in your head (autoeditat, 2016), gravat a Moontower Studios, i masteritzat per Mika Jussila, responsable del discos de grups com Nightwish, Children of Bodom Edguy, als Finnvox Studios de Finlàndia. Anteriorment, l’any 2014 van enregistrar i autoeditar A price to pay


Amb un so molt personal, la veu de Wenderson de Paula, el seu cantant, recorda els vocalistes de heavy més clàssic. Això els dóna una identitat molt marcada, i fa que el públic fidel a diversos estils els hagi seguit la pista. La banda està formada per Xavi Pérez i Charli Sangar a les guitarres, Andrés Gómez al baix, Pau Bonet a la bateria i el brasiler Wenderson de Paula a la veu. Hem parlat amb ells per posar-nos al dia dels projectes de Soul Dealer.

Quins trets destacaries del nou disc, Holy in your head?
Són onze cançons que destaquen pel so heavy-thrash, i les marcades melodies. La portada del disc ha estat dissenyada per Mattias Norén (Evergrey, Kamelot, Sabaton, Stratovarius...) a ProgArt, Suècia. Les lletres de les cançons giren al voltant de la religió, criticant el pensament únic i les esferes de poder de la nostra societat.

El vídeo de la cançó "Holy in your head" està enregistrat dins una església. Mètal i religió no s’acaben d’avenir del tot, com ho veu aconseguir?
Certament trobar una ubicació a Catalunya com aquesta per gravar un videoclip va ser gairebé impossible, però finalment ho vam aconseguir. L’única condició que vam tenir per poder utilitzar aquesta església va ser que no podíem revelar la seva ubicació. Sí que podem dir que es una petita església romànica del segle XI, construïda sobre un antic cementiri. L’única pista que donarem és que és al Ripollès. 

I per què vas decidir viure a Barcelona?
Simplement perquè estic enamorat de la ciutat, i comparat amb els Estats Units hi ha molt mes mètal i de molta qualitat. Tot i que entenc i parlo en català, però, em sento molt mes còmode cantant en anglès.


Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais