Entrevista

Deceleratrix, funk-mètal en català d'alt voltatge

Parlem amb Deceleratrix, banda composta per membres provinents del món del mètal de Barcelona

| 25/03/2017 a les 12:00h
Especial: Entrevistes
Arxivat a: Enderrock, funk, Deceleratrix, metal
Deceleratrix
Deceleratrix | Arxiu Enderrock
Gerard Rigau (Blaze Out), Víctor Català (ex-Blaze Out), Will Rufas (Katarsick), Rafa Cuesta (Infart Genital), Miki Camafort (Rather Be Alive), Álvaro Vicente (Fantactels) i Aarón Pérez (La Charlatanería) formen una autèntica superbanda barcelonina de funk-mètal que recentment ha fitxat pel segell Metal Bus de Music Bus (Love of Lesbian, Mojinos Escozíos…) i promet una tardor calenta. Acaben d'estrenar videoclip, i hem parlat amb el Gerard i el Víctor d'aquestes i altres novetats.
 
"Wrath Afire" de Blaze Out ja porta més de dos milions de visionats en només cinc mesos. Tots dos esteu relacionats amb el grup i ara sorgeix Deceleratrix. De què va aquesta moguda?
Víctor: El nostre nou projecte, Deceleratrix, neix l'any 2015, després que un grup d'amics provinents del món del mètal de Barcelona decidíssim ajuntar-nos per tocar un altre estil que teníem ganes de provar: el funk-mètal. Va sorgir com una via d'exploració i diversió de músics i amics.
Gerard: Va sorgir amb bogeria, sentit de l'humor i camises hawaianes. Deceleratrix és un divertiment que es dedica a explorar pobles de Catalunya per animar les festes locals al ritme de melodies fresques, que beuen d'estils com el rock, el mètal, l'ska, el soul o el blues però que sempre mantenen un groove que defineix el seu so funk català.



Acabeu d'estrenar Sr. Groovopoulus, el primer senzill en format de videoclip. Ara prepareu un EP de quatre temes i també un disc. Com va la cosa?
Gerard: Efectivament, l'endemà d'estrenar el videoclip ens van arribar dues propostes. Una va ser per part de la gent de Music Bus, que estan especialitzats en música indie i que porten grups com Love of Lesbian, Mendetz, VerkerenMojinos Escozíos i que ara acaben de muntar una nova marca, Metal Bus. Ens han fet una oferta irrebutjable i estem plens d'emoció.
Víctor: La veritat és que els nostres plans han canviat arran d'aquest contracte. Ara la idea és acabar el disc i preparar conjuntament amb el management i la discogràfica l'estratègia par partir de la seva sortida aquesta tardor.

I ara en quina situació queda Blaze Out i les bandes dels altres companys?
Gerard: És tan senzill i complicat com quadrar agendes. És obvi que l'estiu amb Blaze Out serà fantàstic, ja que participarem al Resurrection Fest, el Download o el Blackout Festival i també estem treballant en totes les novetats.

Gerard, en aquest projecte ets el cantant, però sense guitarra…
Sí, és una passada! Em permet fer el ruc a l'escenari. No portar la guitarra em dona molta llibertat.

Tornant a Deceleratrix: quina és l'estructura del grup i quins estils abasteu?
Víctor: Les nostres bandes preferides són Red Hot Chili Peppers, Rage Against The Machine, O’Funk’Illo, Incubus, Audioslave, Infectious GroovesGroove per un tub.

Qui vulgui introduir-se en el so de la banda i conèixer-vos que ha de fer?
Víctor: De moment poden veure el nostre primer videoclip, "Sr. Groovopoulus", que és al Youtube, un homenatge al cinema Blaxplotaition i afroamericà dels anys 70. Està gravat a Barcelona en zones emblemàtiques com la plaça Gaudí, la Rambla, Via Laietana, el gòtic i, esclar, la sala Monasterio, que és on es van rodar les escenes més impactants.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais