Actualitat

Dàmaris Gelabert és la primera catalana que aconsegueix el Botó de Plata de Youtube

L'artista barcelonina obté el reconeixement per haver superat la xifra dels 100.000 subscriptors

| 30/05/2019 a les 16:30h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, Dàmaris Gelabert, actualitat, youtube, música infantil
Dàmaris Gelabert amb el Botó de Plata
Dàmaris Gelabert amb el Botó de Plata | Arxiu de l'artista
Reconeguda cantant infantil i pedagoga, Dàmaris Gelabert ha rebut el Botó de Plata de Youtube. Aquest guardó acredita que el canal de vídeos del web de la cantant té cent mil subscriptors. En altres contextos, com ara els vídeos de videojocs o els canals de música internacional, sembla una fita fàcilment assequible, però el cas de la cantant barcelonina suposa la primera vegada que un canal de Youtube en català aconsegueix el valuós botó. A més de tenir 194.000 subscriptors actualment, els seus videoclips acumulen milions de visites. Per exemple, l'audiovisual d'"Els dies de la setmana" ha estat reproduït més de 32 milions de vegades, i el d'"Els mosquits", més de 21 milions. 

Gelabert és una de les figures cabdals de la música infantil en l'àmbit català i estatal. Amb una carrera prolífica amb quinze discos al sarró, l'artista porta més de vint anys a la indústria musical i continua a ple rendiment, avui en dia compaginant diferents projectes, tots amb un èxit rotund. La gira del seu últim disc, És l’hora del jazz (Tot Sona, 2018), el musical Comença l'estiu, els concerts amb el seu repertori habitual i els tallers d'estimulació musical Totsona en família són els principals projectes de Dàmaris Gelabert.


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais