Filippo Landini presenten el seu primer disc

| 20/11/2007 a les 07:00h
Arxivat a: Enderrock
 En només un any, la formació de Canet va nèixer, es va presentar al concurs Sona 9 i en va ser un dels 18 grups seleccionats, van ser semifinalistes de l'Enganxa't a la Música, van gravar una maqueta... La seva trajectòria ha estat meteòrica, i ara presenten el seu primer treball discogràfic, Primera Primera, editat per la discogràfica Gorvijac Music. Un treball que vol homenatjar la seva maqueta, que es deia La Primera (Autoeditat, 2006): "ens va fer molt de servei i ens va obrir moltes portes, i a més al disc també hi hem posat cançons de la maqueta", explica el grup. Temes com "L'home del temps" o "No tinguis pressa" que han adoptat un aire més melòdic.
Els Filippo Landini han volgut traslladar el seu so del directe en aquest primer treball: "volíem un disc energètic, perquè pensem que el ostre directe és així. No té res a veure amb el que fèiem quan vam començar. El disc és com un concert, perquè l'ordre de les cançons també té una coherència". Un disc masteritzat als estudis Ultramarinos Costa Brava amb Santi García (No More Lies).

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais