El Senglar Rock 2008 tanca les portes amb un balanç de 22.000 assistents

| 06/07/2008 a les 15:00h
Arxivat a: Enderrock
Muchachito Bombo Infierno, SFDK i Tote King van posar punt i final a l'onzena edició del Senglar Rock, la quarta que se celebra a l'escenari de les Basses d'Alpicat de Lleida. Segons l'organització, la promotora RGB i l'ajuntament de Lleida, 22.000 persones han assistit a les tres jornades del festival, que té garantida la continuïtat l'any vinent. Els responsables del Senglar han anunciat que per a l'any que ve el recinte de les basses també podria acollir el festival MetalWay, que enguany s'ha celebrat a Saragossa, i que reuneix les principals estrelles del heavy i del mètal mundial.
La darrera jornada del Senglar Rock va engegar de bon matí a l'escenari de Les Basses, amb les actuacions de Roger Benet i els Oximorònics i la cantautora Meritxell Gené. Una bona manera de fer passar la calor als joves acampants, a l'agradable gespa d'aquest escenari. Així encetava la darrera nit de gresca, que jugaria amb dues branques: el hip hop i la fusió van ser els protagonistes.
Tote King van ser els primers rimadors en fer moure els braços de tots aquells que s'havien acostat per viure el hip hop en directe, i van continuar els esperats SFDK no van decepcionar als seus seguidors. Però el que realment va arrossegar més públic va ser Muchachito Bombo Infierno: el músic de Santa Coloma de Gramanet va mostrar el seu millor directe, davant d'un públic entregat. I quan l'ambient ja estava apunt, va ser el torn de La Troba Kung-Fú, que van començar ben entrada la matinada. Els més valents, van poder gaudir de Pepet i Marieta, que va ser l'encarregat de tancar l'onzena edició del Senglar Rock Lleida.




Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais