Bruno Oro debuta aquesta nit cantant damunt dels escenaris

| 28/11/2008 a les 07:00h
Arxivat a: Enderrock
Tot i estar bregat a exposar-se al públic, avui Bruno Oro tornarà a suar abans de pujar a l’escenari de l’Auditori de Barcelona, espai que acollirà el seu bateig musical. L’actor ha abandonat el plató polonès i es llança al món de  la música, però ho fa sense treure’s la disfressa: l’italià li serveix de màscara per interpretar els temes del seu particular homenatge a Napoli (Claus Records, 2008), la ciutat del caos harmònic.
Pianista, cantant, actor, professor d’Operación Triunfo... i ara cantant: "Ho he anat fent amb dos anys, entre els descansos de la televisió i el teatre. Amb tranquil·litat, sense presses, sense ambició i sense pretensió. Va començar en broma i ha acabat sent seriós. No ho he fet per vendre, ni per fer una gira, ni perquè es digués que jo sabia cantar, però finalment tot això passarà. D’alguna manera m’hi he trobat", explica Oro.


Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais